Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nytt nettverk


Anbefalte innlegg

Jeg er ikke noen dreven kar innen nettverkoppsett, men har nå tenkt meg å sette opp et lite nettverk hjemme i første omgang mellom Bruks PC og Server (skal kjøpes).

Det som jeg kom til å tenke på er om jeg vil få noen problemer med å koble opp internett tilkoblingen min. Jeg er oppkoblet mot nettet via "radio" og har da en egen IP adresse for oppkobling mot nettet.

 

Har tenkt å benytte meg av en GB Switch, ala denne. Er det enklere for meg å kjøpe et nettverkskort til server med to nettverkskontakter, ala dette, og koble "konverteringsboksen" for internett til den ene porten med den kryssede kabelen jeg bruker nå og bruke den andre porten til oppkobling mot hjemmenettverket/switch?

 

Har tenkt å kople til flere pcer senere, ala. HTPC og diverse "små" pcer for å få tilgang til lagret musikk, filmer osv. (vil lagre all musikk og cder (lossless kval.), og muligens en god del av DVD filmer (full kval.) på server).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil anbefale deg å kjøpte switchen du refererte til, og ett vanlig gigakort til serveren, samt ett vanlig 100mbit kort så du får to kort til å dele internetten med.

Blir dumt å bruke 1700 på ett nettverkskort når du alikavel senere må bruke ca like mye på en gigaswitch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...