mr_sjur Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) Hva me då legge hele sulamitten i samme bunke som skittentøyet, også får du mor til å ta seg av resten.. Vask er vask, og det gjør mødre... Endret 5. april 2004 av mr_sjur Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 For å rense nede mellom tastene funker trykkluft bra! Rense tastene med en klut og egnet rengjøringsmiddel. Lenke til kommentar
gunderzen Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 kjøp deg sort tastatur, og vask deg på hendene mellom slaga så tenker jeg du er i box jeg Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) Jobber på et sted hvor jeg "resirkulerer" gamle tastaturer. Vanlig sånn JIF kjøkkenrens og tørkerull gjør susen. Spray på et tynt lag, vent litt og gni. Gjenta ved behov. Det å skru fra hverandre og dynke er bare tull. Mesteparten av dritten på tastaturett er fett og hudrester, og det fikser kjøkkensprayen helt fint. Kan godt la det tørke en time eller to før du tar det i bruk, men har aldri opplevd at det er noe problem. Og jeg har vasket flere tastaturer enn de fleste.. Endret 5. april 2004 av CastorFiber Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Jeg har hørt at oppvaskmaskin skal funke bra. Alt bør egentlig funke, bare man lar det tørke skikkelig etterpå. Tror jeg skal prøve oppvaskmaskin på et tastatur jeg har liggende her... Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Må nevnes at mitt L Internet Navigator SE funka ikke etter at cola rant igjennom heile driden og vann dusj etterpå. Men tror "HK" på tastaturet sørget for dette. Har du keytronic, så går nok bading fint Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Jobber på et sted hvor jeg "resirkulerer" gamle tastaturer. Vanlig sånn JIF kjøkkenrens og tørkerull gjør susen. Spray på et tynt lag, vent litt og gni. Gjenta ved behov. Det å skru fra hverandre og dynke er bare tull. Mesteparten av dritten på tastaturett er fett og hudrester, og det fikser kjøkkensprayen helt fint. Kan godt la det tørke en time eller to før du tar det i bruk, men har aldri opplevd at det er noe problem. Og jeg har vasket flere tastaturer enn de fleste.. Hvis man f.eks røyker pleier det å ligge "litt" aske nedi der og diverse kaffe/brus søl osv, da holder det ikke med noen puslete tørkekluter nei, da må de bades/dusjes Tviler på alle tastaturer overlever dette, men gode gamle IBM tastaturet overlever det meste. Hørtes ut som en interessant jobb du har forresten Lenke til kommentar
jocke Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Fyll badekaret med vann, putt litt klorin oppi, og la tastaturet ligger der i ca. 24 timer. Da blir tastaturet gullende reint! Det der FUNKER. Har testa det selv. Etter at du har tatt opp tastaturet, lar du det ligge på baderomsgulvet (som er varmt) i ca. en uke. Da funker det. Promise! Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Kjøp nytt tastatur og mus, be om å få betale mer enn det selgeren skal ha for det. Særlig hvis det er pent brukt og vasket hver uke! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Funker slik badekar/dusj-behandling også fint med trådeløse tastaturer? Spacetasten har blitt så ulidelig vanskelig å få opp igjen i det siste. Mistenker at noen suspekte stoffer har havnet mellom der, og det ble ikke bedre av litt q-tip-pirking. Har et Logitech Cordless Optical tastatur, som det ikke virker så lett å få av tastene på. Kvier meg litt for å "brekke" de av også. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 jeg har et chieftec sort, trådløst tastatur, og jeg tør ikke stappe det i oppvaskmaskinen, badekaret, dusjen, eller slå det hardt i bakken som folk foreslår her Men hva er den beste og tryggeste fremgangs måten for å rense mellom tastene, alt som er oppå og rundt går fint med støvsuger, men jeg har flasset litt i det siste, så det sitter ikke så fint rundt tastene.. Lenke til kommentar
guge Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) På slutten av 80-tallet bruke vi et vaskemiddel som het Swipe (eller noe sånt). Det kunne vi sprute på all slags elektronikk uten å ødelegge noe. Vi sprutet massevis på tastaturet, gnidde med papir og blåste med trykkluft på boks. Alt ble gullende rent. Er det noen her som husker Swipe? (Eller 80-tallet i det hele tatt? ) Vet ikke hvor det ble av Swipe. Lurer på om det var basert på silikon og således elektrisk isolerende. Nå for tiden tar jeg litt vann og salo på en papirfille og vrir ut meste parten av vannet før jeg gnir forsiktig på en tast om gangen. Etterpå har jeg masse rart på skjermen: qqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ttttttttttttttttttttttttttttttttttttttyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu Endret 23. april 2004 av guge Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Funker slik badekar/dusj-behandling også fint med trådeløse tastaturer? Spacetasten har blitt så ulidelig vanskelig å få opp igjen i det siste. Mistenker at noen suspekte stoffer har havnet mellom der, og det ble ikke bedre av litt q-tip-pirking. Har et Logitech Cordless Optical tastatur, som det ikke virker så lett å få av tastene på. Kvier meg litt for å "brekke" de av også. Har samme tastatur som deg. Vasket det for en mnd. tid siden. Demonterte alt, tok av alle knapper, fjernet all elektronikk og ga det en runde i dusjen. Tørket det med hårføner. Satte det sammen like etterpå. Funket veldig bra. Men pass på å demonter det med forsiktighet, sånn at du vet hvordan du skal få det sammen igjen. Er litt kluss å demontere første gangen. Knappene er ganske enkle å få av. Bare se hvordan knappefestene er oppbygd. Space-tasten, Enter-tasten og Shift-tasten er festet med en slags form for hengsler. Disse må du vippe av før du presser knappen ut. MVH Lars Endret 23. april 2004 av Amphipod Lenke til kommentar
dingoen Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 På slutten av 80-tallet bruke vi et vaskemiddel som het Swipe (eller noe sånt). Det kunne vi sprute på all slags elektronikk uten å ødelegge noe. Vi sprutet massevis på tastaturet, gnidde med papir og blåste med trykkluft på boks. Alt ble gullende rent. Er det noen her som husker Swipe? (Eller 80-tallet i det hele tatt? ) Vet ikke hvor det ble av Swipe. Lurer på om det var basert på silikon og således elektrisk isolerende. Nå for tiden tar jeg litt vann og salo på en papirfille og vrir ut meste parten av vannet før jeg gnir forsiktig på en tast om gangen. Etterpå har jeg masse rart på skjermen: qqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ttttttttttttttttttttttttttttttttttttttyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu husker jeg sølte asina i tastaturet mitt da jeg var uhm.. jah.. 12 - 13 år. dvs i 92 eller noe slikt.. Pappa skulle ordne opp i dette og vaska med en boks elektrisk rens han hadde.. electra-clean.. Problemet var at han tok noe som het lectra clean istedenfor som viste seg å være en syk syk lim. Det resulterte i at tastaturet etset opp og inn i en rar liten plastikk ball. Fungerte fint ettersom han da kjøpte nytt tastatur til meg. Nå finner jeg ikke lectra clean noe sted (for det fungerte meget bra) så nå bruker jeg trykkluft på boks ( kjøpt på clas ohlson) fungerer fint hvis det gjøres med jevne mellomrom.. tar da også inni pcn i samme slengen Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Vasket mitt logitech navigator SE idag. Var lekende lett. Først skrudde jeg bare alt fra hverandre, og deretter tok jeg bare ramma og den plata knappene var på inn i dusjen med Zalo. Ble gullende rent, men det er en del ting man bør merke seg. Shift, Enter og backspace knappene bør fjernes (de har en slags metalbøyle under seg), og for å få løs plata med tastene på må du ta ut de flate ledningene. (ta det med ro de er enkle å sette tilbake) Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 på jobben brukte jeg en litt annen metode som fikk kollegene til å sperre opp øynene; på min pc nr 2 trengte jeg et tastatur, fant et gammelt et med ganske klissne taster og innså at noe måtte gjøres... jeg la tastaturet i vasken ved siden av kaffeautomaten, satte kaffekoppen i automaten og fyllte på med kokvarmt tevann - som jeg så helte over tastaturet. etter fem-seks kopper var tastaturet gullende rent! jeg hang det til tørk - dinglende i ledningen fra pulten - over helgen, og på mandagen var tastaturet klar til bruk. ikke noe problem, og kun to minutters arbeid! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Man skal være litt forsiktig med varme og tastaturer... Selv har jeg en gang prestert å smelte gummimatten (gummifjærene) som lå under tastene. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 på jobben brukte jeg en litt annen metode som fikk kollegene til å sperre opp øynene; på min pc nr 2 trengte jeg et tastatur, fant et gammelt et med ganske klissne taster og innså at noe måtte gjøres... jeg la tastaturet i vasken ved siden av kaffeautomaten, satte kaffekoppen i automaten og fyllte på med kokvarmt tevann - som jeg så helte over tastaturet. etter fem-seks kopper var tastaturet gullende rent! jeg hang det til tørk - dinglende i ledningen fra pulten - over helgen, og på mandagen var tastaturet klar til bruk. ikke noe problem, og kun to minutters arbeid! kollegaene fikk vel ett nytt syn på deg då! Men for all del, metoden funker sikkert fett den Lenke til kommentar
kjaure Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Jiff og Zalo er godkjente vaskemidler av meg til vaskin av mus og tastatur. Jeg ville ikke brukt klour eller neggelakkfjerner da Kokende vann er anbefalt metode. Slepper å skylle astaturet så mye og det tørker fortere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå