Gå til innhold

[Løst]Vask av tastatur!

Anbefalte innlegg

Mitt tastatur begynner å bli litt skittent. Jeg har derfor tenkt å vaske det litt :thumbup:

Mitt spørsmål er enkelt og greit, hvordan går jeg frem for å gjøre dette?

Plukke det fra en annen og vaske hver knapp? Eller kan jeg spyle hele tastaturet i dusjen?

Er det noen ting jeg _ikke_ bør gjøre? (Eks vaskemidler som egner seg dårlig)

Jeg har et ekstratastatur, så hvis noen løsninger innebærer at tastaturet må ligge en ukes tid, så gjør det ingenting! :)

All hjelp motas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fyll badekaret med vann, putt litt klorin oppi, og la tastaturet ligger der i ca. 24 timer. Da blir tastaturet gullende reint!

Virker det etterpå?

En annen måte er å sprute JifUniversal på en fille eller papir som ikke loer/løser seg opp og gå over alle tastene.

Skal du ta'n helt ut kan du plukke løs og gjøre ren hver tast for seg (vær litt forsiktig med "enter" og "space" ).

Lenke til kommentar

Takk for raske svar! :)

Jeg tenkte på å skru opp tastaturet, ta ut elektronikken (brikken oppe i høyre hjørne som viser om CapsLock osv er på) og så, enkelt og greit, DUSJE tastaturet!

Er dette helt bak mål ellerno slikt? :blush:

Lenke til kommentar

Jeg tenkte på å skru opp tastaturet, ta ut elektronikken (brikken oppe i høyre hjørne som viser om CapsLock osv er på) og så, enkelt og greit, DUSJE tastaturet!

Det går nok helt greit, vær bare sikker på at det er tørt og absolutt helt fritt for vaskemidler før du kobler det til igjen

Lenke til kommentar

Om du tar ut elektronikken og "knappematta" inni skulle det gå greit.

Men bare vann duger ikke. Daue hudceller sitter veldig godt. :yucky:

Lenke til kommentar

Gjør som meg, ha et halvlitersglass med rent drikkevann stående ved siden av tastaturet, velt dette over tastaturet...og vips så må du uansett skru det fra hverandre. Av en eller annen grunn så var faktisk alt innvendig helt tørt.

Men det enkleste er nok som noen har foreslått å spraye med et vaskemiddel og gni med en klut.

Lenke til kommentar

Hmm

Det jeg lærte når jeg gikk på skolen var at, hvis man måtte vaske tastatur. Så skal man koke opp vann, kjøle det litt ned(så ikke tastaturet smelter). Og helle det over tastaturet.. Etterpå la det tørke. Usikker på tørke tid.. :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg fikk sølt litt sjokolademelk over mitt tastatur. Da ble jeg sinna og slo tastaturet i bakken flere ganger. Etterpå kasta jeg det i badekaret og skrudde på dusjen. Jeg spruta ned hele greia. Lot det tørke og da funka det ikke.... Det stod ikke noe i bruksanvisninga om at det ikke tåler og kastes i bakken så lurer litt på hvorfor det ikke funker :s :p

Lenke til kommentar

Vasket tastene mine her for en stund siden nå. Det enkleste i mine øyne er å ta et fuktig håndkle og gni tastene en etter en. (Går ganske raskt, og blir rent og pent etterpå.) Du kan eventuellt ha litt såpe i vannet, for å gjøre vaskingen enklere. Bare unngå et dryppende vått håndkle, så kan du bruke tastaturet rett etterpå uten problemer :)

Lenke til kommentar

Oi! Her var det mange gode forslag! :)

Tusen takk, folkens!

Får vel se hva jeg kommer til å gjøre.

Har i allefall nok av metoder å velge mellom! :thumbs:

Takk igjen! :)

*Edit*

God Påske! :fun:

Endret av Knut Erik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...