Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er i startfasen med noe flysimulatorgreier på jobb. Jeg lurte på hva som er mest vanlig/best programeringsspråk for styringer av motion sytemer for en simulator og hva som er bra til å bruke til grafikk. Jeg kjøpte tidligere en bok om C++ men fant ut at det er for tungt å lære det, uten å vite hvor relevant det er til slik programmering. Håper på svar! :)

Mvh

Ole-Andre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal skrive en flysimulator så burde du kansje vurdere det på nytt om du gidder å lære C++ for det er ganske vanlig å burke C++ i spill utvikling o.l vet jeg.

Men det er jo flere språk du kan bruke til å lage flysimulator med. Det med grafikken kan jeg ikke svare deg på, men med C++ kan du gjøre nesten alt i tillegg til at deg er et kjapt språk.

Hørtes ut som et spennende prosjekt, lykke til :)

EDIT:Hvilket språk programmerer du foresten i nå?

Endret av zirener
Lenke til kommentar

Hei og takk for svar.

Jeg skjønner at det er bare å begynne å lære seg C++. Den programmeringen jeg drev med tidligere var stort sett rådata i hex. Det tar lang tid og er helt avleggs nå. :blush: Det er ikke lenge siden jeg drev med det, og det var en grei måte å lære et oppsett med CPU, minne og noen I/O å kjenne. Da jeg skulle lære C++ kjøpte jeg boken "C++ for dummies". Jeg syns den var elendig og andre med meg. Har noen av dere noen bøker å anbefale? Engelsk er ingen hindring. Duger C++ til å styre eksterne komponenter/robotikk eller er det bedre med en annen type programmeringsspråk? Når det gjelder prosjektet, så er det allerede en ferdig simulator som er i drift. Men for å lage tilleggsfunksjoner og endre småting, må jeg bare trø til for å lære meg et brukanes språk. :)

Mvh

Ole-Andre

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
C++ for dummies suger ja.

Hvis ikke engelsk er noen hindring vil jeg absolutt anbefale

"Deitel&Deitel; How to program in the C++ programming language",

den er kjempebra.

Enig med <BøNilzen> her, jeg lærer selv C++ for tiden, og jeg bruker Deitel & Deitel C++ How to Program, 4th edition (Internation Edition).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...