Lester Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Hei.... Jeg vurderer for tiden å kjøpe meg en macintosh, men klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal kjøpe meg en Ibook eller en powerbook. Maskinen skal for det meste brukes til skolearbeid osv. Siden maskinen for det meste skal brukes til skolearbeid, vil vel de fleste anbefale å kjøpe en Ibook. Men stemmer det at Ibooken fort blir "gammel", altså fort utrangert. Takker for all respons, og håper også at noen kan fortelle meg om sin erfaring med Ibook og/eller powerbook Lenke til kommentar
toretors Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 iBook er koselig, men nåværende modell starter å bli litt gammel. Uansett har dem nettopp putta G4-prosessor i dem, så da ligger dem ikke så langt bak PowerBooks. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Hvis lommeboken din tilsier at du har PowerBook som et alternativ er da valget enkelt! PowerBook er og blir en bedre maskin. Her er noen fordeler for PowerBook i forhold til iBook: * Raskere prosessor m/dobbelt så mye cache. * Høyere systembuss hastighet. * Støtter mere ram. * DVD brenner. * Større harddisk. * Raskere skjermkort. * Bedre skjerm. * Mindre i størrelse. * Lavere vekt. Skal selv skaffe meg en PowerBook så fort Apple slipper en oppdatert modell! Lenke til kommentar
Entathraion Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Er det noen som har hørt rykter om når ny PB slippes. Jeg har veldig lyst på, men begynner å bli lei av å vente... Lenke til kommentar
iDude Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Er det noen som har hørt rykter om når ny PB slippes. Jeg har veldig lyst på, men begynner å bli lei av å vente... Det sies at det skal komme en "speed bump" på den nåværende linjen om ikke så altfor lenge. Fra 1.33GHz til 1.5GHz på den raskeste modellen (G4-prosessor). Ikke så fryktelig mye å hoppe i taket for når alle venter på G5 powerbook Lenke til kommentar
Entathraion Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Ikke så fryktelig mye å hoppe i taket for når alle venter på G5 powerbook Helt enig, er G5 som er tingen. Håper Apple kan lansere den snart, trenger maskin til skole så fort som mulig... Lenke til kommentar
caluna Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Men nooen som har peiling på når den kommer?? G5?? Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Apple har selv sagt at PB G5 tidligst kommer på slutten av 2004. :-) Lenke til kommentar
ADSL768/128 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 G5 PowerBook kommer i handel dagen etter at du har kjøpt G4 PowerBook Sånn er det bare! KT Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Men er det sannsynlig da?? Da er det sannsynlig at PG G5 kommer et stykke ut i 2005. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Blir nok en stund til den nye iBooken blir "gammel". Testa en her i går og den er kjapp som et lyn! Åpne iTunes, Word, Exel går fortere enn på min PC på 2.8 GHz! En ibook er mere enn rask nok for vanlige mennesker og den er liten og utrolig digg! Lenke til kommentar
Gribuz Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Hvis du ikke skal bruke den til tunge programmer som Photoshop etc så er nok ibook det beste valget med tanke på pris. er vel ikke alle studenter som har råd og spytte inn 25K for en bærbar kjøp en iBook og stapp i litt extra ram så er du g2g Endret 13. mai 2004 av Gribuz Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Hvis du ikke skal bruke den til tunge programmer som Photoshop etc så er nok ibook det beste valget med tanke på pris. er vel ikke alle studenter som har råd og spytte inn 25K for en bærbar kjøp en iBook og stapp i litt extra ram så er du g2g Photoshop CS funker glimrende på en ny iBook så lenge du ikke sitter med eksteme filer. Til webdesign på norskt nivå så funker det fint. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Hva er det med folk og G5, jeg bryr meg ikke om hva prossesoren heter så lenge den duger. G4 på 1,5Ghz er ikke dårlig, av de testen jeg har lest så tilsvarer det en ca 1,7 Ghz P-M. Hvis jeg ikke tar feil så er ikke en 1,5Ghz G5 noe særlig raskere. Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Noen link til denne testen? Lenke til kommentar
caluna Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Hva er "downsides" med powerbook'ene? Ulempene i forhold til en tilsvarende PC f-eks? Lenke til kommentar
audunr Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Hva er "downsides" med powerbook'ene? Ulempene i forhold til en tilsvarende PC f-eks? Prisen, kanskje. IBM lager jo bærbare som koster vel så mye som PB-ene. Men merker som Dell og Tundra gir deg veldig mye for pengene, og mange blir nok i tvil på grunn av dette. Hva er prioriteringene dine? En maskin som gjør jobben _og_ drar damer, eller en maskin som bare gjør jobben? MVH Audun Lenke til kommentar
Gribuz Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Hva er prioriteringene dine? En maskin som gjør jobben _og_ drar damer, eller en maskin som bare gjør jobben? vel jeg har hatt powerbook siden November 2003, kan ikke si jeg har opplevd noen ulemper ennå Lenke til kommentar
caluna Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Hva er "downsides" med powerbook'ene? Ulempene i forhold til en tilsvarende PC f-eks? Prisen, kanskje. IBM lager jo bærbare som koster vel så mye som PB-ene. Men merker som Dell og Tundra gir deg veldig mye for pengene, og mange blir nok i tvil på grunn av dette. Hva er prioriteringene dine? En maskin som gjør jobben _og_ drar damer, eller en maskin som bare gjør jobben? MVH Audun Hva viss man er en dame selv da? men vil vel tro en mac kanskje får gutta til å sikkle også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå