Gå til innhold

Avinstallering av programmer i XP

Anbefalte innlegg

Hei

Saken er den at jeg lenge har hatt problemer med Flightsim 2004 etter at jeg installerte noen tillegspakker (Fly). Jeg mistet motorlyden på noen av flyene og selv om jeg avinstallerte hele FS2004, slettet alt som kunne spores til FS9/2004 fra systemet, kjørte "Registry cleaner" og "disk cleaner", forble problemet uforandret. Det jeg registrerer er at selv om jeg gjør en ny installasjon, må det ligge noe data igjen siden jeg IKKE blir spurt om "product key" ved nyinstalleing. Systemet husker også instillinger jeg gjorde på forrige installasjon. Er det noe som kan gjøres for å fjerne siste rest av programmer som har vært installert slik at en kan begynne helt med blanke ark? Håper noen kan hjelpe meg. :hmm:

Mvh

Ole-Andre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde lignende problem med Norton 2004

Det JEG gjorde var at jeg først avinstallerte programmet (legg til/fjern programmer) så søkte jeg gjennom registret med nøkkelordene ("Symantec","Norton") og slettet det jeg fant ...

Hadde AKKURAT samme problemet med at jeg ikke ble bedt om å skrive inn cd-key da jeg skulle installere på ny ...

..::Hvordan søke i register::..

Åpne kjør å skriv "Regedit"

Kjore.jpg

Da får du frem et vindu som ser slik ut:

Regedit.jpg

Nå går du på "Rediger" og så på "Søk etter" og skriver inn det du vil søke etter!

<== ADVARSEL ==>

Regedit er et skummelt program! Du kan kjøre mye skade der hvis du ikke vet hva du driver med! Bruk på eget ansvar!

Lykke til! :):thumbup:

Endret av Knut Erik
Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg fant faktisk noen entrys som fremdeles var der selv om jeg hadde kjørt noen cleaner programmer i registry. Desverre er problemet fremdeles det samme, så det må ligge noen rester et sted ennå... :ermm:

Håper på flere svar!

Mvh

Ole-Andre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...