michaelal Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Hei igjen. Denne gangen lurer jeg på om noen har noen råd til en som vill lære c++. hvor jeg kan lære det og noen råd til bøker. eller om noen synes jeg skulle begynne med noe lettere. i såfall hva? Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Syns bare du skal begynne med C++ med en gang jeg , det gjorde jeg og det har funka helt fint det. Bøker ja, jeg leser en norsk bok (C++ og objektorientert programmering 2.utgave) av Johan Qualen og en fyr til. Er vel kansje å anbefale å finne en som tar for seg den standaren som er nå (ANSI er det vel)(denne er litt gammel) men den er fin alikevel. Bare sørg for å styre unna C++ for dummies, har den selv (dårlig), har jeg hørt andre har sagt også. Men lykke til ihvertfall... Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Det ville kanskje være en idé å lære seg norsk først? ... Jeg har hørt at Accelerated C++ er en god bok for nybegynnere. Hvis du har erfaring fra tidligere språk, noe jeg antar at du ikke har, kan også The C++ Programming Language være en god bok å lære seg C++ med. Vil gjerne understreke at engelsk strengt tatt ikke er å komme utenom hvis du skal lære C++. Lenke til kommentar
michaelal Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 takk til alle som hjelper. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 (endret) Vil gjerne understreke at engelsk strengt tatt ikke er å komme utenom hvis du skal lære C++. Enig der azz men er det ikke ganske tung engelsk da? Jeg for min del er litt redd for at jeg skal miste lysten til å lære C++ ved å lese en bok på engelsk etter som jeg er 12(snart 13) og kan ikke så mye engelsk EDIT: En leif her, og en leif der *sukk*... Endret 4. april 2004 av zirener Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 (endret) Som zirener sier, C++ for dummies SUGER. Jeg leser "Deitel&Deitel; How to program in the C++ programming language". Den er for HELT nybegynnere, og jeg er VELDIG fornøyd. Kanskje bittelitt tung, mest fordi den er på engelsk men veldig grei bok. Edit: Leif Endret 4. april 2004 av <BøNilzen> Lenke til kommentar
Duronator Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Hvis engelsk er problemet, så foreslår jeg at du lærer det først, for det er helt esensielt. I din alder er det viktigere å utforske på egen hånd enn å lese bøker man blir forvirra av. Ikke for å være nedlatende, men tror du i fremtiden har mer nytte av det enn å lese universitets-pensum som 12åring. Lenke til kommentar
michaelal Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 bare for å få sakt det så har jeg ikke problemer med engelsk og jeg er ikk 12 jeg er 14 Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 jeg er også 14.jeg syns det er en god ide å begynne og programere i en ung alder.da har du mer erfaring senere.jeg ville anbefale en norsk bok ja.prøvde meg på noen tutorials på engelsk skjønte alt til jeg var ferdig med input og utput.så sa det stopp.norske bøker lønner seg.(til du skjønner godt nok engelsk.)lykke til med programeringen. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) Det er jo C++ jeg vil lære, engelsk er kansje noe du burde kunne, men jeg syns det er bedre å gå gjennom en norsk bok og kansje bruke litt lengere tid med universitets-pensumet enn å bruke masse tid på engelsk. Engelsk lærer jeg siden. Dessuten så er ikke boka så vansklig å forstå etter vert som man kommer lengere ut i boka. Nå er jeg litt lengere en halv veis i boka og dette går strålende EDIT: lykke til med programeringen. Jo takk Endret 5. april 2004 av zirener Lenke til kommentar
michaelal Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 takk for hjelpen til alle. men har noen noen forslag til bøker. Engelske eller Norske spiller ingen rolle. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) Kan jo prøve å svare da. Har ikke lest noen av de bøkene her men har hørt at de er bra (ihvertfall brukbare). Thinkin in C++ og Theach yourselv C++ in 21 days EDIT:Ovenfor har jo Myubi foreslått noen bøker, de er sikker bra, kansje bedre også. Endret 5. april 2004 av zirener Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Jeg leser for det meste bare på MSDN... Lenke til kommentar
michaelal Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 takk for hjelpen nå tror jeg jeg har nok og ta tak i. men har dere mer og tilføye så er det bare bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå