Gå til innhold

Problemer med DVD brenner

JR

Anbefalte innlegg

Har en MSI DVD brenner som har fungert utmerket helt til for et par dager siden.

Bruker Nero burning room som ble levert med brenneren.

I den senere tid er buffer indikatoren i programmet begynt å svinge fra 10 til 98 prosent.

Det skjer hele tiden, helt til brenningen blir avsluttet av programmet lenge før DVD platen er ferdig brent.

Har prøvd å innstallere Nero en gang til men uten hell.

Brenneren er ca 4 måneder gammel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk om den ikke plutselig har gått over i PIO mode istedet for DMA. Dette har hendt meg en gang. Helt uten grunn.

Dersom dette er tilfellet kan du installere driverene til Ide-kontroller om igjen og se om det hjelper. Eller la brenneren bytte plass på Ide-kabel. Det kan også hjelpe, da Windows finner brenneren på nytt og installerer den igjen.

Dette var ihvertfall mine tips. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Hvilken firmware har du? Vet ikke hvilken brenner du har, men hvis det er DR4-A så er siste versjon 2.50. Jeg har den og har ikke hatt problemer med den (kjører siste firmware), men min gamle Plextor CD-brenner begynte å gjøre akkurat det du beskriver og det rettet seg etter at jeg la inn siste firmware. (Bedre kompatibilitet med flere typer plater)

Hvis det er lenge siden du defragmenterte harddisken er også det verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Har lastet ned Firmware oppgradering men er litt usikker på hvordan jeg skal gå frem.

MSI har en live update utility på samme side som du lastet ned firmware. (www.msi.com.tw) Vet ikke om den fungerer for jeg har ikke prøvd den selv, for jeg oppdaterte firmware fra DOS.

DOS-måten: Hvis du har Win XP må du laste ned en Win98 eller ME startup disk. Søk etter det med google. Kopier så innholdet av zip-fila på en annen diskett. Restart maskina med oppstartsdisken i diskettstasjonen og sørg for at maskina starter fra diskett. Etter at den har startet vil den ha laget en C: disk i RAM, pga. at du ikke får lest NTFS fra DOS. Kopier så innholdet fra disketten med firmware til C: og kjør DVFLASH 250D.BIN fra C:, IKKE fra diskett, for hvis det er noe galt med disketten kan det gå virkelig galt! Hvis du har flere CD/DVD-spillere vil du få et valg om hva som skal oppdateres. Velg da MSI brenneren. Skuffen kommer ut og firmware oppdateres. :D Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...