Belarnion Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 (endret) Tror dere det ville vært teoretisk mulig å vann+peltier-kjøle en Barebone-PC og oppnå et resultat som faktisk ser stilig ut? Man måtte så klart modifisere den rimelig ekstremt, men det hadde jo vært ganske kult om man fikk det til... Strøm til CPU-peltier-elementet kunne man fått med "Meanwell PSU" med 25A på 12V rail på netconnection.no. Kanskje plassere den inni en 5,25" brønn eller oppå maskinen. Strøm til det(de) andre peltier-elementet(ne) og til resten av maskinen kunne man fått ved å kjøpe en vanlig ATX-PSU. Da må man så klart fjerne den originale PSU-en. Den nye PSU-en er alt for stor til Barebone-kabinettet, så man måtte nok ha plassert den nye PSU-en oppå/inni kabinettet på et vis. Dessuten antar jeg at man måtte ha modifisert både PSU og Kabinett en god del for å få det til. Vannkjøling vil også være et must (så klart). Vannkjøling i Barebone-PC har blitt gjort før, men det er en rimelig stor forskjell på å fjerne 100W varme (uten pelt) og å fjerne 300W++ varme. (med pelt, overklokking og masse volt til CPU, NB og GPU). Jeg tror 2x120mm radiator og solid pumpe er et must. Spørsmålet er hvor man skal plassere de. Det beste ville vært best om man hadde så lite som mulig på utsiden. Ser stiligst ut på den måten. Vannslanger bør kanskje gå dels på utsiden, dels på innsiden for å unngå knekker? Det kunne kanskje blitt stilig også, hvis man hadde tatt et eller annet (selvlysende kanskje) i vannet. Smakfull modding med neonlys++ er også et must. Det største problemet som jeg ser det, er å få plassert PSU-en på en stilig måte, samt å plassere radiator(er) og pumpe på en måte som gjør at maskinen ikke ser helt bomba ut... Jeg tror jeg skal fundere, planlegge, tegne og gjøre prisoverslag på dette de neste månedene, jeg... Kanskje det dukker noe opp på worklogs om en god stund? Endret 4. april 2004 av oddarne84 Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 (endret) Det er folk som har vannkjølt Shuttle maskiner. Det ser pent ut også. Har utrolig lyst til å gjøre dette selv. Se her! Tøft! Endret 4. april 2004 av Swag Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 Det er folk som har vannkjølt Shuttle maskiner. Det ser pent ut også. Skal hive inn linken her når jeg finner den. Se her! Tøft! Jada. Jeg har sett en god del på vannkjøling av Barebone PC-er i det siste. Jeg driver med litt research før jeg går i gang med så ville (og potensielt svindyre) prosjekter veitdu. Jeg har ikke sett noen peltier kjølte barebones enda, så jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gå fram. Bare vann blir kjedelig... Men som jeg nevnte ovenfor: Vannkjøling i Barebone-PC har blitt gjort før, men det er en rimelig stor forskjell på å fjerne 100W varme (uten pelt) og å fjerne 300W++ varme. (med pelt, overklokking og masse volt til CPU, NB og GPU). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå