Smidt Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 jeg har nå lært å lage en gjestebok med mysql, men når jeg bare henter ut teksten blir det litt kjedelig, jeg vil derfor veksle mellom to farger på annenhver linje. mener å huske at jeg kan gjøre dette med css, men jeg husker ikke hvordan.. noen som vet? Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 (endret) Hei igjen Smidt denne koden bruker jeg i et forum jeg lager, der jeg har annenhver farge: $count++; //Annenhver listing skal ha grå bakgrunn i tabell if ($count & 1) { $tbl_class = 'tavle_tabell-sub'; }else { $tbl_class = 'tavle_tabell-sub-grey'; } dette blir jo da litt kombinasjon av php og css Endret 4. april 2004 av Svendsen Lenke til kommentar
magikern Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 tror egentlig det her er den aller enkleste måten å gjøre det på: <table> <tr class="<?php echo ($i%2)?"white":"black";?>"><td>her er posten</td></tr> <tr class="<?php echo ($i%2)?"white":"black";?>"><td>her er posten</td></tr> </table> Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 takk for sist Svendsen hvordan skal jeg kombinere den med view.php? <?php // SQL database Variables $hostname="xxx"; $user="xxx"; $pass="xxx"; $dbase="predict_artikkel"; $connection = mysql_connect("$hostname" , "$user" , "$pass"); $db = mysql_select_db($dbase , $connection); // View Guestbook $q="SELECT * from gjestebok order by dato desc"; $result= mysql_query($q, $connection) or die ("Could not execute query : $q." . mysql_error()); while ($row=mysql_fetch_array($result)) { $navn=$row["navn"]; $hjemmeside=$row["hjemmeside"]; $boplass=$row["boplass"]; $dato=$row["dato"]; $melding=$row["melding"]; $kjonn=$row["kjonn"]; $id=$row["id"]; $dato = date("Y-m-d H:i:s"); echo "postet av : $navn",", $dato", "<br>Hjemmeside : <a href=http://$hjemmeside>$hjemmeside</a><br>"; echo "boplass :$boplass <br>"; //echo "Dato : $dato<br>"; echo "<strong>melding :</strong> $melding<br>"; echo "kjønn : $kjonn<hr>"; } ?> jeg ser liksom ikke noe sammenheng. kan jeg kanskje definere "tavle_tabell-sub" i css, sånn at jeg kan velge farger og? Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Var litt kjapp der forstår jeg..... her er det hovedsaklig tenkt med tabeller der tavle_tabell-sub og tavle_tabell-sub-grey ligger i ei css fil og class="$tbl_class" dermed setter du hvilken class du skal bruke annenhver gang. KAn jo og brukes med div. Så du må bare lage en tabelle du lister ut i Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå