Gå til innhold

hvor mye for en 1år gammel laptop

Musty

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for nærmere 1,5 år siden en Fujitsu-Siemens Amilo A lappis på Bonus/Expert.

Den inneholder en mobile xp 1600+ cpu, 256 mb pc2100 ram, 30gb 4200rpm hd, radeon IGP320 32mb skjermkort.

Den har firewire, lan og 56k modem. dessverre ingen usb2.

Skjermen på den er helt ny, da den forrige ble ødelagt. ;)

Har fått et knall tilbud på en ny lappis, og lurer derfor på om det er verdt å selge den gamle. Hvor mye ville være fornuftig å be om?

edit; Dengang betalte jeg 13000 kr for den, og det følger med trådløst pcmcia kort og bæreveske.

Endret av Musty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OT: Hva var det som var ødelagt med skjermen?? Min flimrer/scroller av og til slik at det er UMULIG å se hva som står på skjermen, men hvis jeg klemmer forsiktig på yttersiden av skjermen så blir det bedre......

Tror du kan få 7500,- eller rundt det hvis du treffer "rette" kjøperen.. Legg den inn på qxl.no og Gibud.no. Tror nok du får mest for den ved å annonsere den i "lokalavisen"... Det er en god del "rette" kjøpere som ikke kan for mye om bærbare PC'er der..:=) Lykke til,,, Gir du beskjed hvor mye du får for den i denne tråden? Er litt nysgerrig...:=)

Lenke til kommentar
OT: Hva var det som var ødelagt med skjermen?? Min flimrer/scroller av og til slik at det er UMULIG å se hva som står på skjermen, men hvis jeg klemmer forsiktig på yttersiden av skjermen så blir det bedre......

Det er en kontakt-feil i skjermen som gjør at den flimrer. Jeg måtte åpne og lukke den flere ganger før det gikk an å se noe som helst. Men det er en feil på den modellen som fujitsu-siemens er klar over, og det er en garanti/reklamasjonssak. Jeg har en veninne med samme problemet.

nå har jeg ikke noen tall på størrelsen, men kan se om jeg finner noen etter middag, Men den er i allefall ikke av de minste laptoper, men heller ikke den største ;) mener å huske at den veier 3.3 kg. Fysisk ser den tilnærmet ut som ny. Space knappen er litt "blank" hvis du ser den i rett lys/vinkel, men det blir den etter kort tids bruk uanz.

Oppløsningen er 1024*768, og siden jeg ikke er helt sikker på hva SXGA er så tviler jeg på at den har det..

edit: vel, jeg tror i allefall oppløsningen er 1024*768. er det jeg alltid har brukt den på i allefall.. hmm.. undersøkes nærmere etter mat...

edit2: Da var middagen i magen. og jeg fant en review av den på dinside.no (http://www.dinside.no/php/art.php?id=33721)

Min maskin er da den som står helt nederst under "OPPDATERT 3.12.2002"

se på tekniske data for info om størrelse og slikt.

Ser at der står at den ikke har mobile cpu, men det har den!

Det ser ut som om det som jeg har spesifisert ovenfor er det som er forskjellig fra den der...

Endret av Musty
Lenke til kommentar

"Det er en kontakt-feil i skjermen som gjør at den flimrer. Jeg måtte åpne og lukke den flere ganger før det gikk an å se noe som helst. Men det er en feil på den modellen som fujitsu-siemens er klar over, og det er en garanti/reklamasjonssak. Jeg har en veninne med samme problemet." Da er vi 3 vstykker...:=) Skal få levert inn min.. Ellers er jeg kjempefornøyd med den, eneste minus...ikke usb2.0/maks 2,5 timer på batteri... Ingen blåskjermer, har hatt den i 4 mnd..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...