DarkKing Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 jeg og søsken barnet mitt prøver og koble to pc'er i sammen. vi har en kablel UTP, To nettverks kort de er forskjellige, jeg her Jensen PCI Fast Ethernet Card og han har CNet PRO200 PCI Fast Ethernet , vi har tatt ip adresse 192.168.0.1 (på han) og meg 192.168.0.2. Men vi finner ikke hverandre.. Vet noen hva som er galt?? Lenke til kommentar
bertie Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 er kabelen krysset? bertie Lenke til kommentar
d33pblue Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Sjekk at dere har samme nettverksmaske. Sjekk det forrige person nevnte, nemlig om kabelen er krysset. Prøv med alternative protokoller, (NetBEUI for windows nettverk og IPX for spilling). Går det fremdels ikke kan du sjekke om dioden(e) på NIC'et ditt lyser, gjør de ikke det har som regel ikke maskinene kontakt med hverandre i det hele tatt. Lenke til kommentar
Neglesaks Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Hei! For at dere skal kunne spille uten HUB må dere ha en krysset TP kabel, det går ikke med en vanlig UTP kabel dessverre. Lykke Til! Lenke til kommentar
DarkKing Skrevet 30. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2002 Hvordan vet jeg om en kabel er krysset eller ikke? Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 se i enden på den vist det er h/oransje oransje h/grønn blå h/blå grønn h/brun brun i begge ender er den ikke krysset.... men viss de grønne har byttet plass med de blå i ene enden er den krysset, er den ikke krysset kapper du den i to og kobler grønn - oransje hvit/grønn - hvit oransje oransje-grønn hvit oransje - hvit grønn Lenke til kommentar
d33pblue Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Quote: On 2002-03-30 19:45, Neglesaks skrev:Hei!For at dere skal kunne spille uten HUB må dere ha en krysset TP kabel, det går ikke med en vanlig UTP kabel dessverre.Lykke Til! Bare for å klargjøre litt. Om kabelen er skjermet (FTP) eller uskjermet (UTP) har ikke noe innvirkning her, så lenge kabelen er krysset. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Å "finne hverandre" kan bety litt av hvert. Det spørs hvilken nettverksprotokoll man snakker om. Først må man få ren TCP/IP til å virke, og det sjekker man med "ping" kommandoen. Når du får svar så er kort og kabling og drivere på plass. Det neste man ønsker er å finne hverandre i "Network Neighborhood" eller tilsvarende. Da må NetBios protokollen på plass, maskinene må gies hvert sitt navn, og de må være medlem av samme workgroup. Dernest ønsker man tilgang til hverandres disk, da må file sharing enables. Lenke til kommentar
STURM Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Prøvd å pinge?? start dos ledetekst (command prompt) skriv: ping 192.168.0.1 (eller 2) kan begge maskinene pinges så er dere på "nett" Hva slags operativ system har dere?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå