Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Jeg trenger hjelp!!

Anbefalte innlegg

jeg og søsken barnet mitt prøver og koble to pc'er i sammen. vi har en kablel UTP, To nettverks kort de er forskjellige, jeg her Jensen PCI Fast Ethernet Card og han har CNet PRO200 PCI Fast Ethernet , vi har tatt ip adresse 192.168.0.1 (på han) og meg 192.168.0.2.

Men vi finner ikke hverandre..

Vet noen hva som er galt??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk at dere har samme nettverksmaske. Sjekk det forrige person nevnte, nemlig om kabelen er krysset. Prøv med alternative protokoller, (NetBEUI for windows nettverk og IPX for spilling). Går det fremdels ikke kan du sjekke om dioden(e) på NIC'et ditt lyser, gjør de ikke det har som regel ikke maskinene kontakt med hverandre i det hele tatt.

Lenke til kommentar

se i enden på den vist det er h/oransje oransje h/grønn blå h/blå grønn h/brun brun i begge ender er den ikke krysset.... men viss de grønne har byttet plass med de blå i ene enden er den krysset, er den ikke krysset kapper du den i to og kobler

grønn - oransje

hvit/grønn - hvit oransje

oransje-grønn

hvit oransje - hvit grønn

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-30 19:45, Neglesaks skrev:

Hei!

For at dere skal kunne spille uten HUB må dere ha en krysset TP kabel, det går ikke med en vanlig UTP kabel dessverre.

Lykke Til!

Bare for å klargjøre litt. Om kabelen er skjermet (FTP) eller uskjermet (UTP) har ikke noe innvirkning her, så lenge kabelen er krysset.

Lenke til kommentar

Å "finne hverandre" kan bety litt av hvert. Det spørs hvilken nettverksprotokoll man snakker om.

Først må man få ren TCP/IP til å virke, og det sjekker man med "ping" kommandoen. Når du får svar så er kort og kabling og drivere på plass.

Det neste man ønsker er å finne hverandre i "Network Neighborhood" eller tilsvarende. Da må NetBios protokollen på plass, maskinene må gies hvert sitt navn, og de må være medlem av samme workgroup.

Dernest ønsker man tilgang til hverandres disk, da må file sharing enables.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...