Anterialis Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Hva er egentlig forskjellen, og hva kan jeg tjene ved å bruke aktive? Jeg får jo full nedlastning ved bruk av passive :s Er det "værre" for andre å laste ned fra meg hvis jeg bruker passiv kontakt (connection) ?? For de klarer å laste ned fra meg... På forhånd takk Lenke til kommentar
jocke Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Aktive users kan laste ned fra andre active users, samt passive users. Passive user kan kun laste ned fra active users. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 Åja ok. Men når jeg setter på acktive og har åpna porten (det skal være riktig men kan hende det er feil) så får jeg ikke lasta ned en dritt på dc++.. Jeg får connecta på hubs, men ikke søkt eller lasta ned fra de... Jeg har prøvd å sette (på settings --> generell) internt og ekstern ip i settings.... Ingen ting får jeg til å funke.. Forslag?? Lenke til kommentar
jocke Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Dette gjør du i DC; 1. File -> Settings2. Velg "Active" under "Connections settings". 3. Finn IP-adressen din på www.ipadresse.no 3. Lim denne inn i feltet "IP". 4. Skriv inn porten du forwardet i routeren din i feltet "Port" 5. Og du husket vel at porten må være UDP og TCP, sant? Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 Jaja Dobbelsjekker nå... Men jeg har ikke fast ip (telenor :s ). Betyr det at jeg må skifte denne ip'en hver gang jeg skal benytte meg av dc? (hvis linja har vært nede seff) Lenke til kommentar
jocke Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 (endret) Betyr det at jeg må skifte denne ip'en hver gang jeg skal benytte meg av dc? Jepp. Endret 4. april 2004 av jallakim Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 Men får det ikke til å funke azza... Får ingen treff når jeg søker på DC++ altså.. :s. Har åpna porten... Lenke til kommentar
jocke Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Åpnet porten på både UDP og TCP? Samt skrevet inn IP-adresse og portnr i DC? Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 ja... Skrev inn ekstert ip adress (80....) og port i dc, samt åpnet porten i routeren :s Lenke til kommentar
jocke Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 (endret) Er det i filters du legger til? Eller under "easy servers"? Endret 4. april 2004 av jallakim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå