McLuddis Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Jeg har tenkt en stund på å kjøpe meg et digitalkamera, og endelig har jeg skrapt sammen noen ekstra kroner å bruke på sådan innretning. Det store spørsmålet når er; hva skal man bruke sine surt ervervede grunker på? Jeg er helt nybegynner innen dette feltet, men jeg vil jo ha et kamera som jeg kan ha glede av når jeg begynner å nærme meg amatørenes rekker også.... Prislapp: rundt 3000.- en plass. Dette er jeg ute etter: - litt oppløsning, minst 3 megp - Litt zoom, minst 3x - Mer enn 16 mb minnebrikke (dette har jeg utrolig lite peiling på, men de jeg har snakka med sier at 16 er svært lite...) - Mulighet for å koble til pc, for bilde overføring... - Skal kunne brukes til alt fra fest til natur, har ofte ønska meg et kamera som jeg kan ha med meg overalt... - Det bør kunne pakkes i lomma... Takker på forånd for alle svar Lenke til kommentar
Roncon Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Kjøp Canon IXUS 430, ikke et spesielt spennende råd , men sikkert som banken. Ellers kommer det en del nyheter utover våren, både fra Nikon, Sony, Casio, Kodak og flere. Men det er ett valg man tar, man får det siste innen kamerautviklingen, men man må regne med å betale mer når produktet er nytt. Lenke til kommentar
neste_nybegynner Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Du må nesten alltid kjøpe batteri og minnekort i tillegg.. Jeg har hatt Nikon Coolpix et års tid og savner nå muligheter for manuelle innstillinger. Akkurat nå kunne jeg ønsket meg Canon Powershot A80. Enkelt for nybegynner, muligheter for manuelle innstillinger og deesuten svært praktisk med LCD-skjerm som du kan vri. Lykke til! Lenke til kommentar
raysv Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Du må nesten alltid kjøpe batteri og minnekort i tillegg.. Minnekort må man altid kjøpe ekstra, men batteri? For de fleste så holder vel 1 batteri i lang tid, jeg har aldri hatt mer enn 1 til de kamraene jeg har hatt, det holder jo trosalt til noen 100 bilder pr. batteri, og er vel ikke så ofte man er ute i bushen i flere uker uten tilgang på litt elektrisitet. Lenke til kommentar
olehenrik Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Selv leser jeg bare god ord om pentax s4. Dette er visst det minste kameraet med 4 megapixler. Kjøper du 24i modellen får du med dockinstasjon og 1,8 lcd skjerm. ca 700 dyrere, s4 koster da 3000kr. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Synes Nikon Coolpix 3200 virker som ett bra kjøp. Er fin pris på det, så en får både minnekort og ekstra batteri sammen med kameraet til under 3000. Kom bra ut på testen til din side også. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Selv leser jeg bare god ord om pentax s4. Dette er visst det minste kameraet med 4 megapixler. Kjøper du 24i modellen får du med dockinstasjon og 1,8 lcd skjerm. ca 700 dyrere, s4 koster da 3000kr. Hvor finner en dette kameraet til under 3000? Ser at databutikken har det til rett over 3000, men hvem handler vel der, så da må en ut med 500 mer, og for å finne noen som har det inne så må en faktisk opp i 4400 ifølge prisguiden. Lenke til kommentar
olehenrik Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Jeg visste ikke at databutikken hadde noe dårlig rykte. HVa kommer dette av? Men du får faktisk s40i utgaven til 3000 kroner om du tar det fra Usa, og dette er komplett med frakt moms, hele pakka. Vet ikke om noe vet noe særlig om å kjøpe fra Usa, har selv kjøpt en del cd'r og det har aldri vært noe problem. Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Dette er jeg ute etter: - litt oppløsning, minst 3 megp - Litt zoom, minst 3x - Mer enn 16 mb minnebrikke (dette har jeg utrolig lite peiling på, men de jeg har snakka med sier at 16 er svært lite...) - Mulighet for å koble til pc, for bilde overføring... - Skal kunne brukes til alt fra fest til natur, har ofte ønska meg et kamera som jeg kan ha med meg overalt... - Det bør kunne pakkes i lomma... Hva med Konica Minolta DiMAGE Z1? 10X zoom er jo kjekt! Koster i følge Produktguiden på denne siden ca. 3000,- Sjekk testen på http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/z1.html Rull ned og se størrelsen i forhold til en CD-plate Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå