schmelck.no Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 (endret) Hei! Er svært usikker på hvor jeg skal poste denne, men prøver her fordi det er garanti betingelsene til komplett jeg lurer på! Jeg kjøpte 2x512MB 3200 TwinMOS RAM fra komplett i høst/vinter og har hatt store problemer med stabilitet slik som mange andre. Den ene brikken gjorde slik at jeg får/fikk bluescreen med PAGEFAULT_IN_NON_PAGED_AREA (eller noe liknenede). I tråden som jeg linket til over så har selve bluescreen problemet diskutert, og etter tips om å kjøre Prime95, superPI, memtest86 osv så fant vi ut at det var RAM'en som var problemet. Den ene RAM brikken gjør jo at maskinen restarter hele tiden, mens den andre er stabil på 333MHz buss, men ikke på 400MHz som den skal tåle... Nå er det jo ca 6mnd siden jeg bestilte RAMen og lurer på hvilke rettigheter jeg har. Hvor lenge er garantien på RAM? Kan/burde jeg søke retur på den brikken som fungerer, men ikke er helt stabil? Hvor stabil RAM har man egentlig krav på? F.eks hvor lenge kan man "kreve" at Prime95 skal kjøre uten feil før man kan søke retur på RAMen? --- Nå i ettertid så har jeg ihvertfall funnet ut at jeg ikke skal kjøpe så billig RAM neste gang da... EDIT: Er det noen mulighet for å kjøpe bedre RAM mot et mellomlegg hvis den originale brikken uansett er ødelagt? Endret 4. april 2004 av schmelck Lenke til kommentar
Komplett.no Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Hei Har du kjørt tester med Memtest, Prime osv burde dette være test god nok Du har jo som du skriver funnet ut at den ene brikken virker bra, den andre ikke. Anbefaler deg å søke retur på den brikken som ikke virker, vi har vel fortsatt samme varenummer på lager tar jeg ikke helt feil. Retursøknad via web er for tiden nede pga. skifte av datasystem/web osv. Denne kommer opp så snart som mulig men vi tør ikke gi noe helt sikkert tidspunkt på dette. Ha en fortsatt fin Søndagskveld Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 (endret) Hey! Fantastisk at dere svarer her! Men den brikken som "fungerer" er stabil kun ved 333MHz, men ikke ved 400MHz noe som den skal tåle (og grunnen til at jeg kjøpte den)... Da sjekker jeg innom restursøknadsidene ved jevne mellomrom! Men er det noen mulighet for å få oppgradert RAM'en mot et mellomlegg hvis dere tester den og finner feil på den/de? Kunne gjerne tenkt meg litt bedre RAM denne gangen... EDIT: selv ved 333MHz så får jeg feil i prime95 etter et par minutter på den "fungerende" brikken... Endret 4. april 2004 av schmelck Lenke til kommentar
Komplett.no Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Hei At den ikke virker på 400Mhz høres jo rart ut. Send meg en PM med hva du bruker av HK,CPU, Volt på minnet samt varenummer så skal jeg titte på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå