finnipinni Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Pc var ok da jeg skrudde av, men da jeg startet opp dagen etter stoppet den etter "posten" - før XP begynner. Det blei bare svart skjerm og etter et minutt kom ei feilmelding. Omtrent slik : windows kan ikke fortsette for det mangler en fil - noe med system 32\config. Under så sto det ca. : Windows kan repareres. Sett i systemdisken og trykk"r" i første skjermbilde. (Det er jo bare tull). Det er jo en S-ata disk og må ha drivere ellers finner ikke windows den. Når jeg trykker F6 og legger inn drivere så svarer W. at den har drivere og vil helst bruke dem. Etter mye om og men kommer programmet til den siden du kan velge "installere windows". og neste side er det tre valg og jeg velger da "reparere windows". Da kommer det ei melding, noe med "det oppsto en feil under oppdatering av partisjonsinnformasjonen - kan ike fortsette. Trykk F3 for å avslutte. Spørsmålet mitt er : er det kvelden for min 3mnd gamle HDD ? Lenke til kommentar
LarsM Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Har du prøvd disken i en annen datamaskin? Har du sjekket at kabelen sitter i ordentlig? SATA har såvidt meg bekjent et rykte for å være litt løse. Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 Jeg har fyra en gammal en med w98 og Pio HD på 1,18G !!, men nå virker`n ! Jeg har testa ledningene. Først var jeg ikke sikker på om disken gikk, for den er så stille, men jeg hører at den går når jeg tar powercablen ut og inn. S-ata kablen er jo litt slarkete da, men jeg tok den ut og støk kontaktene med litt 565 - ikke spray da.Men det hjalp ikke. Jeg har ikke mulighet for å teste den i en annen Pc før i morgen, men er det ikke en annen utvei ? Blir jo litt mas da ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå