malcolm2 Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Har windows 2000. Når jeg tar opp task manageren (CTRL + ALT + DELETE), så ser jeg at jeg har 3 svchost.exe som står og går til enhver tid. Dette er vel litt i overkant, er det ikke? Har også en haug med andre prosesser som går hele tiden som jeg ikke skjønner hvor kommer fra. Noen som vet hvordan jeg kan finne ut hvor alle disse prosessene kommer fra? Vet blant annet at svchost har noe med virus å gjøre, men jeg har oppdatert virus program (Trend pc-cillin), så jeg kan ikke helt forstå at det skal være virus heller. På forhånd takk!!! Lenke til kommentar
Crack Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 svchost.exe er (i WinXP, og da sikkert også i 2000) en systemprosess som utfører forskjellige oppgaver som systemet trenger. En slags vaktmester Det er ikke uvanlig at det er mange svchost.exe som kjører, har nå sjølv 4 stk., men har hatt over 10... Det fins noen virus som "spoofer" navnet, og heter svchost.exe, men hvis du har scanna med oppdatert AV, tror jeg ikke du har noe å frykte. Lenke til kommentar
Crack Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå