tomas78 Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Hei, Kom over et program som heter SpeedswitchXP. Dette programmet gir brukeren bedre kontroll over strømsparingsfunksjonaliteten i WindowsXP, med blant annet mulighet for å senke CPU-hastigheten. Jeg har ikke fått testet programmet særlig grundig ennå, men førsteintrykket er positivt. Her er en beskrivelse hentet fra hjemmesiden: SpeedswitchXP is a small applet that sits in the system tray and allows dynamic switching of the frequencies of mobile Intel and mobile AMD CPUs under Windows XP. During the development of Windows XP, Microsoft decided to integrate dynamic frequency switching into the operating system itself. On a default Windows XP installation, the power schemes in the power settings of the system panel control the frequencies of the processor. On Windows 2000 and previous operating systems, it was possible to manually control the CPU frequencies with a SpeedStep applet provided by Intel, but this is not possible anymore under Windows XP. It is not very good documented what the different Windows XP power schemes do and it is impossible to fully adjust the schemes as the important settings are not accessible through the control panel. SpeedswitchXP tries to fill this gap in that it provides access to ALL power scheme settings. This small applet is similar in functionality to the native Intel SpeedStep applet for Windows 9x/ME and Windows 2000 but with a few more options. Programmet er gratis, og kildekode medfølger. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Halloen folkens. Trenger litt hjelp her. Har en Fujitsu Siemens Amilo K7600 og idag installerte jeg windows xp home på nytt. Det som skjedde da var at oppsettet ikke ble som da jeg fikk pcn. PowerNow alternativet i strømalternativer/oppsettet er f.eks borte og norton antivirus er borte. Fikk ikke med norton antivirus cd. Hva kan jeg gjøre for å få tilbake powernow? finner ikke noe på amd.com. Er det mulig å sende maskinen tilbake til fujitsu siemens så de kan installere fabrikk innstillingene på nytt? Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Halloen folkens. Trenger litt hjelp her. Har en Fujitsu Siemens Amilo K7600 og idag installerte jeg windows xp home på nytt. Det som skjedde da var at oppsettet ikke ble som da jeg fikk pcn. PowerNow alternativet i strømalternativer/oppsettet er f.eks borte og norton antivirus er borte. Fikk ikke med norton antivirus cd. Hva kan jeg gjøre for å få tilbake powernow? finner ikke noe på amd.com. Er det mulig å sende maskinen tilbake til fujitsu siemens så de kan installere fabrikk innstillingene på nytt? Kan vel ikke være nødvendig å sende den inn for bare det! Blir vel dyrt om du skal gjøre det hver gang du skal legge inn OS på nytt! Be de sende deg en recovery cd! Rart at det ikke var med! På min FS.8830 var det med recovery cd! Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Bruk recovery CDer (eller hva de heter). Vanligvis følger de med ny bærbar. Ta backup først. Jeg fikk dem med min HP, og etter installasjon var alt som første gang da jeg startet PC. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 (endret) Jo jeg har recovery cd. Men når jeg installerte alt på nytt så var ikke XP som da jeg fikk den fra butikken. Jeg har også installert alt av drivere som fulgte med en cd, men det er fortsatt ikke som da jeg fikk maskinen. PowerNow! greia er f.eks borte. Norton antivirus er ikke her heller. Det ble borte når jeg installerte alt på nytt. Og jeg fikk ikke noe norton cd. EDIT: Jeg mente norman antivirus, ikke norton. Fant PowerNow! på siden til fujitsu siemens. Men mangler fortsatt norman. Endret 7. april 2004 av Eulogy Lenke til kommentar
Abbern Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Installerte programmet, satt på max battery, også slo deg seg av. Når jeg starter det igjen står det: Profile detection failed. Note enough storage is available to process this command Hva betyr det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå