Gå til innhold

Overklokking av p4 prescott


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en prescott p4 på 3.0ghz men jeg aner ikke hvordan jeg skal overklokke denne i og med at hovedkortet er intel 865GBF. Vet noen om hvordan man overklokker en slik prosessor?? jeg valgte prescott pga L2 minne på 1024 kb.

 

jeg har søkt igjennom flere forum uten å finne noe info om dette.

Endret av Valent
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har kjøpt en prescott p4 på 3.0ghz men jeg aner ikke hvordan jeg skal overklokke denne i og med at hovedkortet er intel 865GBF. Vet noen om hvordan man overklokker en slik prosessor?? jeg valgte prescott pga L2 minne på 1024 kb.

 

jeg har søkt igjennom flere forum uten å finne noe info om dette.

hvor kjøpte du cpuen din hen? (3Ghzen..)

Endret av upside
Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt en prescott p4 på 3.0ghz men jeg aner ikke hvordan jeg skal overklokke denne i og med at hovedkortet er intel 865GBF. Vet noen om hvordan man overklokker en slik prosessor?? jeg valgte prescott pga L2 minne på 1024 kb.

 

jeg har søkt igjennom flere forum uten å finne noe info om dette.

Siden du spør om hvordan du overklokker, så regner jeg med at hovedkortet ditt støtter Prescott, og du har ingen problemer med å boote maskina.

 

Når det gjelder overklokkingen, så er ikke det stort annerledes enn å klokke en hvilken som helst annen P4. Siden multiplier stort sett er låst på de fleste eksemplarer av P4, så må du klokke opp FSB.

Hvilket hovedkort har du, og har du mulighet til å stille FSB, corevolt osv..

 

En dårlig nyhet jeg selv fant ut etter at jeg hadde kjøpt Prescott... P4 Northwood er

stort sett bedre på alle punkter :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...