Valent Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 (endret) Jeg har kjøpt en prescott p4 på 3.0ghz men jeg aner ikke hvordan jeg skal overklokke denne i og med at hovedkortet er intel 865GBF. Vet noen om hvordan man overklokker en slik prosessor?? jeg valgte prescott pga L2 minne på 1024 kb. jeg har søkt igjennom flere forum uten å finne noe info om dette. Endret 4. april 2004 av Valent Lenke til kommentar
genesis Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 akkurat slik man overklokker CPUene ellers? http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=143800 en start? Har selv ingen konkret erfaring å dele med overklokking av prescott, kommer sannsynligvis heller aldri til å få det. Lenke til kommentar
Valent Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 Sett den biten før, http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=143800 hjelper meg ingenting. i og med at hovedkortet er intel, er jo muligheten at den er sperret for overklokking.? hjelper det da å flashe biosen i såfall til hva da?? har en kingston 512 mb ddr, og cpu`en er på 50C ved idle og 65 ved load.. Lenke til kommentar
flashcrw Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Såvidt jeg vet så er det ikke annerledes å overklokke prescott i forhold til vanlig P4. Har selv nettopp kjøpt prescott, og overklokker akkurat på samme måte som før. Kjører opp FSB og lar det stå til ! Lenke til kommentar
upside Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) Jeg har kjøpt en prescott p4 på 3.0ghz men jeg aner ikke hvordan jeg skal overklokke denne i og med at hovedkortet er intel 865GBF. Vet noen om hvordan man overklokker en slik prosessor?? jeg valgte prescott pga L2 minne på 1024 kb. jeg har søkt igjennom flere forum uten å finne noe info om dette. hvor kjøpte du cpuen din hen? (3Ghzen..) Endret 5. april 2004 av upside Lenke til kommentar
flashcrw Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Jeg har kjøpt en prescott p4 på 3.0ghz men jeg aner ikke hvordan jeg skal overklokke denne i og med at hovedkortet er intel 865GBF. Vet noen om hvordan man overklokker en slik prosessor?? jeg valgte prescott pga L2 minne på 1024 kb. jeg har søkt igjennom flere forum uten å finne noe info om dette. Siden du spør om hvordan du overklokker, så regner jeg med at hovedkortet ditt støtter Prescott, og du har ingen problemer med å boote maskina. Når det gjelder overklokkingen, så er ikke det stort annerledes enn å klokke en hvilken som helst annen P4. Siden multiplier stort sett er låst på de fleste eksemplarer av P4, så må du klokke opp FSB. Hvilket hovedkort har du, og har du mulighet til å stille FSB, corevolt osv.. En dårlig nyhet jeg selv fant ut etter at jeg hadde kjøpt Prescott... P4 Northwood er stort sett bedre på alle punkter Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 vist brikkesette og hk er intel ,så blir d nok ikke mye klokking på deg nei........... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå