Gå til innhold

Leser folk virkelig ikke retningslinjene?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjedet meg, så jeg så litt på forumet i forskjellige poster. Jeg la da merke til hvor utrolig mange som ikke overholder 6kB regelen på avatarer.

Er det virkelig så vanskelig å forstå at avatarer skal være under 6kB? Jeg foreslår at det på en eller annen måte lages slik at avatarer ikke kan være over 6kB. Med en gang den lastes opp, kommer det en feilmelding når man trykker "Oppdater Avatar" elns hvis avataren er større enn 6kB.

Jeg foreslår at moderatorer begynner å slå hardere ned på dette ettersom det er veldig mange som ikke bryr seg om denne regelen.

edit: noen bryr seg for mye... :shrug:

Endret av Jimmy Pop
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

selv kjører jeg perioder hvor jeg slår hardt ned på enkelte typer brudd på retningslinjene, og jeg vet enkelte andre moderatører har gjort det samme. da vi nettopp hadde byttet forum gjorde jeg dette og tok over 30 stk for avatarstørrelsen på 1 døgn, og det var UTEN å lete etter dem.

vi forventer ikke at alle skal lese retningslinjene, men vi forventer at alle skal følge dem. så enkelt er det. hvis noen ikke gidder å ta seg tid til å lese dem så har de seg selv å takke den dagen de blir sparket ut fra forumet. retningslinjene er stort sett basert på sunn fornuft & nettvett, og derfor burde de fleste klare å overholde dem selv uten å ha lest dem.

Lenke til kommentar

QUOTE (invictus @ 04/04/2004 : 17:54)
selv kjører jeg perioder hvor jeg slår hardt ned på enkelte typer brudd på retningslinjene, og jeg vet enkelte andre moderatører har gjort det samme. da vi nettopp hadde byttet forum gjorde jeg dette og tok over 30 stk for avatarstørrelsen på 1 døgn, og det var UTEN å lete etter dem.

vi forventer ikke at alle skal lese retningslinjene, men vi forventer at alle skal følge dem. så enkelt er det. hvis noen ikke gidder å ta seg tid til å lese dem så har de seg selv å takke den dagen de blir sparket ut fra forumet. retningslinjene er stort sett basert på sunn fornuft & nettvett, og derfor burde de fleste klare å overholde dem selv uten å ha lest dem.

Er ikke alltid jeg er helt enig med deg invictus, men nå er jeg det. Når det står klart og tydelig i registreringsprosessen at man må lese retningslinjene og nett-etikette så får de takke seg selv den dagen de blir kastet ut.

:))))

Lenke til kommentar

QUOTE (Cera @ 05/04/2004 : 23:01)
Hvorfor bryr du deg egentlig om folk har en avatar på 6 eller 7kb??? Og som noen skriver her, vil moderatorene ikke har større avaterer så kan den "låses" til en maksstørrelse...

Poenget er at seriøse brukere faktisk leser reglene, og da får man med seg at avataren skal maks være på 6,0 kB. På denne måten kan man dermed slå ned på dem som har større avatar, siden man da neppe har lest retningslinjene.

Endret av jallakim
Lenke til kommentar

For det første så er det ikke sikkert alle husker samtlige regler når en bestemmer seg for å laste opp en avatar

For det andre så er det ikke sikkert alle helt vet hvor store avatarene er og hvordan man sjekker dette

For det tredje så er det utrolig my enkelere å sette opp en fysisk begrensning, det skaper mindre arbeid, samtidig

For det fjerde, og til hovedspørsmålet mitt, hvorfor bryr noen seg egentlig om slike småting?

Lenke til kommentar

1. Jeg har faktisk aldri lest retningslinjene (:p), men jeg kan da dem fordeom. Blant annet fordi jeg har snappet opp litt i ny og ne rundtomkring på forumet.

2. Hvis man ikke vet hvordan man sjekker størrelsen på et bilde, er de ikke "verdig" en avatar :roll: (Størrelse i pixler er det begrensning på).

3. Les invictus og Jimmy Pop's innlegg, så skjønner du.

4. Se punkt 3.

Endret av jallakim
Lenke til kommentar

Jeg er klar over at jimmy pop fronter det samme som meg, men dette virker sekundært

Jeg foreslår at moderatorer begynner å slå hardere ned på dette ettersom det er veldig mange som ikke bryr seg om denne regelen.

jmf topic

Leser folk virkelig ikke retningslinjene?, Avatarstørrelse.
Endret av Cera
Lenke til kommentar

QUOTE (Jimmy Pop @ 04/04/2004 : 19:51)
Er ikke alltid jeg er helt enig med deg invictus, men nå er jeg det.  Når det står klart og tydelig i registreringsprosessen at man må lese retningslinjene og nett-etikette så får de takke seg selv den dagen de blir kastet ut.

:))))

Tydelig at Jimmy skiftet mening etter invictus's svar. Men gidd krangle om dette da. Admin har sagt hva de mener... og de fleste hadde sagt seg enig med invictus.

Lenke til kommentar

Er det virkelig ikkje mulig å lage ein funksjon som gjer det komplett umulig å ha større avatar enn 6kb? Det burde i det minste stå der du velger avataren.

Om noken har for stor avatarog får "Haha, du får som fortjent når du ikkje leser retningslinjene" i fleisen så blir det for dumt...

Endret av zeph
Lenke til kommentar

QUOTE (Cera)
Hvorfor bryr du deg egentlig om folk har en avatar på 6 eller 7kb??? Og som noen skriver her, vil moderatorene ikke har større avaterer så kan den "låses" til en maksstørrelse...

Fordi de som har dårlig internettlinje og trenger hjelp til datamaskinen sin bruker veldig mye lenger tid på å laste siden når flere folk har avatarer på opptil 100kB. I tillegg står det i reglementet at avatarer ikke skal være større enn 6kB, og da syns jeg virkelig folk kan følge det.

QUOTE (Cera)
For det første så er det ikke sikkert alle husker samtlige regler når en bestemmer seg for å laste opp en avatar

Retningslinjene er til for å brukes, og det er ikke verre enn å sjekke kjapt i retningslinjene når man lurer på noe. Hvis du ser kjapt på hva som står i Kontrollpanelet når man skal skifte avatar ser du dette:

QUOTE (Retningslinjene)
OBS: Du må selv sørge for at den bildefilen du bruker som avatar ikke overskrider grensene! Forumet forminsker visningsstørrelsen på for store avatarer, men filen er upåvirket. Sjekk retningslinjene for info om bruk av avatar!

Ergo, brukeren får nok informasjon om avatarer før han/hun velger å skifte avatar.

QUOTE (Cera)

For det andre så er det ikke sikkert alle helt vet hvor store avatarene er og hvordan man sjekker dette

Da kan de fint legge inn et spørsmål på forumet (korrekt plassert selvfølgelig

:) ) om hvor man kan finne ut dette. De klarer nok å lage en post på forumet om det hvis de først har klart å registrere seg.

QUOTE (Cera)

For det tredje så er det utrolig my enkelere å sette opp en fysisk begrensning, det skaper mindre arbeid, samtidig

Ja, helt enig. Tror du det kommer til å skje? Vi får se. :)

QUOTE (Cera)

For det fjerde, og til hovedspørsmålet mitt, hvorfor bryr noen seg egentlig om slike småting?

Fordi retningslinjene er til for å brukes, og det er viktig at forumet er lett å bruke for alle. Tenk på de som har modem da.

QUOTE (jallakim)
Tydelig at Jimmy skiftet mening etter invictus's svar. Men gidd krangle om dette da. Admin har sagt hva de mener... og de fleste hadde sagt seg enig med invictus.

Unnskyld, men hva har jeg skfitet mening på? Jeg har da ment det samme hele tiden mister jallakim.

Forøvrig vil jeg linke direkte til retningslinjene og nett-etikette for de som ikke klarer å finne det selv. :)

-Retningslinjene.

-Nettetikette.

Ha en videre fortreffelig aften. :)

Lenke til kommentar

Skjønner poenget med å begrense avartar størrelsen for å gjøre lasting av siden raskere for de med treg linje, men jeg forstår ikke hvorfor dere lar folk linke til avartarer som ligger på andre servere.

Det ville vært mye mer effektivt å lagre alle avartarer på forumserveren. Da kan det enkelt settes opp en upload limit i samme slengen, eller enda bedre, et script som re-sampler bildefilen hvis den er for stor når den lastes opp.

Endret av 356speedster
Lenke til kommentar

QUOTE (356speedster @ 06/04/2004 : 00:49)
Det ville vært mye mer effektivt å lagre alle avartarer på forumserveren. Da kan det enkelt settes opp en upload limit i samme slengen, eller enda bedre, et script som re-sampler bildefilen hvis den er for stor når den lastes opp.

Altså, som sagt mange ganger før; IPB har innebygget funksjon for begrensing av kB på avatarer.

Ang. dette med resize er jeg ikke helt sikker på, men skal uansett ikke store php-snutten til for å fikse.

QUOTE (Jimmy Pop @ 06/04/2004 : 00:28)
Unnskyld, men hva har jeg skfitet mening på? Jeg har da ment det samme hele tiden mister jallakim.

Ehhh... Ja... Øh.. Det har seg slik at... Ja... :p

Er litt trøtt i kveld, siden jeg har jobbet på huset i 9 harde timer. Strev...

Men jeg må si meg enig med deg, men på den annen side er jeg også enig med invictus....

edit; et snev av splittet personlighet i det siste svaret der, men....

Endret av jallakim
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...