Gå til innhold

Driver til ATI Radeon

Anbefalte innlegg

Heihei.

Sitter på et 9800pro-kort med litt for gamle drivere, så tenkte jeg skulle oppgradere.. :)

Og siden ATI har vært så elskverdige og lagt til segselv i avinstalleringslista i kontrollpanel tenkte jeg at dette ikke skulle by på noen store problemer.

*Laster ned ny driver, avinstallerer gamle fra kontrollpanel, restarter, kommer inn i windows igjen, windows finner "ny hardware"(skjermene), installerer nye drivere automatisk, og ber om restart........*

*Restarter, kommer inn i windows, og de samme gamle driverne er tilbake* :dontgetit:

Får ikke avbrutt automatisk installering av driverne... Det skal altså mer til enn bare å avinstallere fra kontrollpanel..?

Noen regeditnøkler som må fikses på??

Hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du avinstallerer via kontroll panel .

Restarter windows og sier NEI/cancel til alle dialog boksene

om ny hardware .

Deretter starter du installasjons file for den nye driver pakken.

Bare det at den finner drivere allikevel, selv om jeg skulle klare å avbryte noe som helst.. Popper opp sånne bobler nederst til høyre på startlinja som sier at ting er finni, ting er installert, osv... En smule irriterende, de boblene... :(

Men tror kanskje et "søppeltømmeprogram" er det jeg skulle hatt, ja..

Det finnes ca 1000 forskjellige sånne, og hvilket burde jeg ha? :) Noen tips? :p

Lenke til kommentar
Hint: Radeon catalyst.  :yes:  :yes:  :yes:

Omega Drivers :yes:

:ermm:

Driverne skal jeg klare å fikse, ellers takk. Har finni alt jeg trenger, favoritten ligger klar til å installeres..

Må bare AVinstallere de andre først.. :nei:

Google etter Driver cleaner 2.7 så er du sikker på at du får med det meste.

Det står lengre opp og, men jeg tenkte jeg skulle nevne det igjen... ;)

Lenke til kommentar

jeg har samma problem, ved vær restart etter at jeg har avinstallert popper de boblene opp også trykker jeg avbryt på de installasjons greiene men alikavel står det "Maskinvaren er installert og klar til bruk"

noen som har funnet en løsning enda? jeg har prøvd alt fra Driver Cleaner til manuel sletting av filer, men ingen ting virker :(

Lenke til kommentar
jeg har samma problem, ved vær restart etter at jeg har avinstallert popper de boblene opp også trykker jeg avbryt på de installasjons greiene men alikavel står det "Maskinvaren er installert og klar til bruk"

noen som har funnet en løsning enda? jeg har prøvd alt fra Driver Cleaner til manuel sletting av filer, men ingen ting virker :(

Kanskje slå av system restore ?

At maskinvaren er installert er ikke samme som at driverne er det .

Fikk samme boble osv. når jeg installerte catalyst 4.4 etter å

ha fjernet 4.3 .

Gjør slik som herfra og nedover:

http://www2.ati.com/drivers/CATALYST_44_Re...tes.html#169925

(Virka iallefall for meg ..)

.....

Lenke til kommentar

Kanskje slå av system restore ?

At maskinvaren er installert er ikke samme som at driverne er det .

Fikk samme boble osv. når jeg installerte catalyst 4.4 etter å

ha fjernet 4.3 .

Gjør slik som herfra og nedover:

http://www2.ati.com/drivers/CATALYST_44_Re...tes.html#169925

(Virka iallefall for meg ..)

.....

jeg sjekka jo etter da om filene kom tilbake osv... og det gjorde de, men jeg fikk ordna det nå, gikk først inn i sikkerhetsmodus, også etterpå testa jeg medå aktivere VGA Modus eller et eller annet og da virka endelig alt :D

så nå har jeg fått installert catalyst 4.4 endelig :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...