spankme Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Har kjøpt nytt batteri til mitt kamera men har støtt på følgende problem: Batteri QM-71 settes inn i mitt kamera for oppladning. Charge-lampen går på men slukkes etter 1min. Denne lampen skal vel lyse under hele oppladningsperioden? Batteriet står likevel til oppladning så lenge brukerveil. tilsier. Da jeg tar det i bruk viser displayet gjenværende batterikap. 2min. Likevel klarer jeg å få full driftstid på batteriet. Men gjennom alle timene vises kun 2min helt til det kommer under og blir utladet. Hva kan være problemet? Batteritypen er orginal og er 100% kompatibelt med mitt kamera. Kan problemet ligge i ent. Firmware på kameraet? Og finnes det mulighet for å oppdatere firmwaren på kameraet mitt? Tom Lenke til kommentar
danielR Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 (endret) er ikke bombesikker på det her, men jeg prøver meg alikevel: ettersom problemet oppstod etter at du skaffet deg nytt batteri (?) er det antagelig batteriet det er noe galt med. Sony-batteriene (som jeg har vært borti ihverfall) bruker litium-ion-teknologi til å lese hvor mye kapasitet som er igjen på batteriet. Greia er visst noe sånt som at man kan se hvor mange litium-ioner som er igjen på batteriet, og dermed lese av spenningen, uten at dette bruker opp noe særlig av energien selv. Både det at kapasiteten på batteriet er normal samtidig som kameraet leser den av galt, og at lade-indikatoren sluttet å lyse etter en stund, burde tyde på at det er den litium-greia på batteriet det er noe galt med, og ikke firmwaren. Daniel Endret 4. april 2004 av danielR Lenke til kommentar
spankme Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 Okidoki. Men uansett selv om charge-lampen ikke lyser, så tyder det jo på at batteriet blir oppladet. Jeg har testet det på ulike måter ved å filme, bruke vcr-mode etc. kun v bruk av batteriet og kapasiteten har vært bra. jeg har satt det til oppladning selv om charge-lampen slutter å lyse. Men likevel, finnes det mulighet for å oppdatere firmware på kamera og hvordan? takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå