Gå til innhold

Overklokking av Geforce 2 MX

RastaXP

Anbefalte innlegg

:no: I don`t fatt whats the problem is. Jeg har en:

MSI k7 turbo

750 mhz Amd duron

512 mb ram

Geforce 2 mx 32 mb ram

Det er et Point of view kort egentlig, men så har jeg mistet driver cd`en.

Derfor bruker jeg en driver til et Msi Geforce 2 mx. Men det har ingenting å si tror jeg. Uannsett på Point of View sine web sider ligger det bare ofisiele Nvidia drivere.

Så har det seg sånn at jeg har lyst til å spille Battlefield 1942 mer flytende.

Derfor prøver jeg å overklokke det via MSI driveren. Jeg leste på internett at man kan klokke geforce 2 mx opp til 220/210 men da sier maskinen min "klikk" og alt låser seg. Jeg har klart det vellyket med 200/195 men jeg får fortsatt 63 i score i 3d mark. Og BF går like tregt (samme med andre spill). Hva skal eg gjøra???? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

njaa på overklokke siden jeg var inne på sto det at man kunne klokke det ganske mye PGA at det brukte så lite strøm. :yes: . Men i dette tilfelle er jeg ganske noob på overklokking :( . Men Geforce 2 mx`èn min er en litt dyrere versjon så den kjøle ribba er sikkert litt bedre :roll: . Håper jeg.

Lenke til kommentar

Minimum Req Battlefield:

933 MHz or faster CPU

256 MB or more RAM

DirectX 9 compatible video card (AGP video card with 64 MB or more memory and one of these chipsets is required: NVIDIA GeForce 3 or greater; ATI Radeon 8500 or greater.

and to quote lord_vivec9:

I don`t fatt whats the problem is. Jeg har en:

MSI k7 turbo

750 mhz Amd duron

512 mb ram

Geforce 2 mx 32 mb ram

Jeg fatter problemet, det står ovenfor! Nytter ikke om du klokker det skjerkortet, har vert borti det selv, det er ikke noe videre imponerende! Du trenger en seriøs oppgradering

:no:

Endret av oorzako
Lenke til kommentar

Tror trådstarter her bare kødder. :hmm:

Ingen som gidder å spille bf med geforce 2 kort, ettersom de fleste vet at det ikkje går så flytande. At noen tar denne personen seriøst syns eg merkelig, han er ikkje seriøs, eller er det bare eg som er paranoid ? :wow:

Ps.

Til trådstarter: Kjøp ny pc.

Lenke til kommentar

Det går jo litt hakkete da. Men det er spillbart. Han kjører BF`en i 800-600 med medium detaljer.

Maskinen er ellers ikke så mye å skryte av.

1,7 ghz celeron :thumbdown:

990 mb (fordi det søpplete Siemens hovedkortet ikke takler mer)

Lenke til kommentar

Hvilken GF-2 MX har du da ? MX-200 eller 400 ???

Har du med SDR eller DDR minne ?

Hvis du lykkes med å klokke litt så ike forvent for mye GF2- MX-400 har 200Mhz på minne.

Jeg hadde selv en Hercules den hadde 183Mhz på minne alt jeg klarte var 195-200Mhz på minne.

Dagens billige kort er mye bedre en MX 2 så har du 500-700 spenn kjøpp noe ati 9200 eller FX-5200 om du trenger ikke noe bedre til spill.

Lenke til kommentar
Tror trådstarter her bare kødder. :hmm:

Ingen som gidder å spille bf med geforce 2 kort, ettersom de fleste vet at det ikkje går så flytande. At noen tar denne personen seriøst syns eg merkelig, han er ikkje seriøs, eller er det bare eg som er paranoid ? :wow:

Ps.

Til trådstarter: Kjøp ny pc.

Han e seriøst tror jeg ... Bare tenk deg har du ikke det oppsete du vil så må du nytte den du har !!!

Lenke til kommentar
:D:D:D Nå har jeg klokka det opp i 200/200. BF`en går mye mer flytende. Men selvfølgelig ikke flytende nok ;) . Tror dere at det går an å få pressa MXen opp i 210/210? Nå som jeg har fått den opp i 200/200 går riktignok ting mer flytende men det er visse bivirkninger som gule og blå flekker som blinker på skjærmen :no: .
Lenke til kommentar

Men er det en mulighet idet hele tatt for og overklokke det hyggelige grafikk kortet?? :dontgetit: . For ny pc har jeg ikke økonomi til før sommeren.

Hvis jeg skal selge den pcen jeg har nå hvor mye tror dere at jeg vil få for den?

Den har:

MSI k7 TURBO Hovedkort

AMD duron 750 mhz

512 mb ram

Geforce 2 mx 32 mb ram

Firewire

Nettverks kort

DVD rom

Cd brenner 32*12*40*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...