ilpostino Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 for en stuns siden innstalerte jeg driverne til Matrox Parhelia på systemet mitt (Suse 9.0). Etter det forsvant støtten for scrollemusen min og tastaturen mitt ble plutselig tolket for å være et tastatur med amerikansk tegnsett. (noe som forøvrig er helt håpløst å sitte på hvis du skal programmere). jeg har prøvd å redigere filen som jeg mistenker for å være problemet (/etc/X11/XF86Config-4) men da får jeg ikke startet X når jeg skal starte maskinen igjen/restartet X. Den 'vanlige' config-filen til X er konfigurert slik som den alltid har vært, så jeg er rimelig sikker på at overnevnte fil er problemet. (Det hjelper ikke slette filen heller - da får jeg heller ikke startet X igjen) noen gode forslag til hva jeg skal gjøre for å få dette til å fungere igjen? Lenke til kommentar
drall Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Foreslår at du leser dokumentasjonen til Xfree. Ta en titt på man XF86Config-4 . Når det gjelder scrollemus må muse protokollen være satt til ImPS/2, eller ExplorerPS/2, og du må ha Option "ZAxisMapping" "4 5" i museseksjonen i XF86Config(-4). For norks tastatur må du ha Option "XkbLayout" "no" i keyboardseksjonen i samme fil. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 De nye driverene dine har sikkert lagt inn en ny XF86Config fil (kanskje den heter XF86Config-4 ja, da den overstyrer XF86Config) Kan du paste tastatur og mus delen av configen din? (XF86Config-4 om du har den) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 prøvde de tipsene drall kom med inatt og de hjalp...takk for hjelpen Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 prøvde de tipsene drall kom med inatt og de hjalp...takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå