graatenbil Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 har byttet hd og brukt PowerQuest Drive Image til og flytte hele c partisjonen over til den nye disken men den ble hetende e: isteden for og når jeg prøver og starte opp vil den ikke boote så jeg må prøve og skifte navn på den til c:. noen forslag? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Nei, det går ikke å bytte bokstav på system partisjonen. Tror problemet ditt er at du har partisjonert den nye disken din mens du er inne i Windows, og dermed har den fått bokstaven e:. Når du så legger inn et image så husker Windows at den partisjonen heter e: Du må begynne på nytt, fjern partisjonen og lag en ny, og det må gjøres utenfor Windows. En mulighete er å boote opp Windows CD og kjøre installasjonsprogrammet frem til du har partisjonert, og så avbryte (du trenger ikke formatere). Da er du også sikker på at partisjonen er satt aktiv, slik at den kan boote (mulig du har glemt det også siden den ikke booter). Lenke til kommentar
jocke Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Stasjonsbokstav spiller ingen rolle når man booter. Derimot kan du godt endre stasjonsbokstav. Her er fremgangsmåten for win xp/2k; 1. Høyreklikk på "Min Datamaskin"2. Velg "Diskbehandling" 3. Velg d:, og høyreklikk. Velg "Endre forbokstav og baner" 4. Trykk "Endre". Velg P:, trykk så "OK" x2 5. Velg c:, gjør samme prosedyre som 3-4, bare at du velger d:. 6. Gjøre p: om til c:. Voilá... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 jallakim: Har du selv prøvd det du foreslår? For det er jo ingen sjangs for at det virker på c:. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå