Gå til innhold

Bytte deksel på Nokia 6600

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann.

Noen som vet åssen det er å bytte deksel på en Nokia 6600? Trengs det verktøy eller er det bare "snap-on"?

G. :roll:

Har lest for ikke så lenge siden at det er et sånt klipp deksle som er bare satt på plass det er bare og ta det av altså snapp on som du sier :thumbs:

Lenke til kommentar
Heisann.

Noen som vet åssen det er å bytte deksel på en Nokia 6600? Trengs det verktøy eller er det bare "snap-on"?

G.  :roll:

Har lest for ikke så lenge siden at det er et sånt klipp deksle som er bare satt på plass det er bare og ta det av altså snapp on som du sier :thumbs:

Nei, det er ikke det, man må ta frem skrujern for å skifte deksel på 6600 :nei:

Lenke til kommentar
6600 har da x-presson deksel...

nei, 6600 har ikke x-presson deksler

Den har vanlige deksler, som man får kjøpt på nettbutikker, og for å skifte de må man ta frem skrugjernet... Jeg er ikke helt sikker på om du kan miste garantien også :ermm:

Jo man mister garantien hvis man gjør det selv, man kan jo kjøpe et fra nettet og ta det til et service senter og spør om de kan ta de på for deg(da mister man ikke garantien)

Lenke til kommentar
men ærlig talt aner jeg ikke hvor de kan se at man har skifta deksel selv eller ikke.......

kan kanskje se på skruene om de er slitt

Du kan jo bare forsvare degselv med at den har vært på reparasjon eller noe... Ellers så kan man jo kjøpe og skru i splitter nye skruer og så lenge de ikke er kromma så ser man ingen forskjell :p

Lenke til kommentar

Er mange forskjellige måter å se om den er blitt åpna på. Se f.eks på PS2. Bak på dekslet på en PS2 er det et klistremerke, og ser de at den ikke er helt fin, at den er fjernet osv osv så mister du garantien.

Så jeg tror nok at de som jobber med dette finner raskt ut om du har skrudd litt på mobilen din.

Lenke til kommentar
Er mange forskjellige måter å se om den er blitt åpna på. Se f.eks på PS2. Bak på dekslet på en PS2 er det et klistremerke, og ser de at den ikke er helt fin, at den er fjernet osv osv så mister du garantien.

Så jeg tror nok at de som jobber med dette finner raskt ut om du har skrudd litt på mobilen din.

og hvis en skifter deksel på ett mobilverksted, blir en spurt om en vil ha ett klistremerke som gjør at garantien forblir. dette klistremerket koster 250kr. på nesten alle mobilverksteder.

Lenke til kommentar

I dont see a klistermerke :roll: Dessuten, hvis klistermerket ikke sitter spesielt hardt eller på et spesielt sted er det helt umulig å finne ut om den har blitt åpnet før eller ikke....

Sitter på verksted manualen der det bla. står hvordan man skifter deksel, og verken her eller i resten av manualen er det nevnt noe om garanti og deksel skifte, eller hvordan man kan skjekke dette... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...