PT Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Tenker mer på hvordan HTML-koden skal formateres i PHP-filen med tanke på indentering. Har man en del if-setninger o.l. blir det litt rot når man har en del HTML å skrive ut. Gjør man det slik som dette blir HTML-koden stygg og ekkel if() { while() { echo "<form> Fin tekst: <input /> Adresse: <input /> Noe annet: <input /> </form>"; } } Og gjør man det slik blir PHP-koden stygg if() { while() { echo "<form> Fin tekst: <input /> Adresse: <input /> Noe annet: <input /> </form>"; } } Fatter du problemet? EDIT: Forumet liker ikke tab Endret 30. september 2004 av PT Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Igjen: Svaret er Tidy HTML og tidy_repair_string(). Da kan man gjøre HTML-koden så fin/stygg man bare vil i PHP-koden, legge på en outputbuffer, og kjøre den gjennom Tidy. Da får man ut fin, indentert HTML fra røten enlinjers PHP-HTML. Endret 30. september 2004 av jorgis Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Jeg fikler litt i C++, og må si at jeg synes det er best å ha brackets til funksjoner på egne linjer, mens brackets til if's, loops etc, rett etter siden disse kan nestes. for eksempel; int Min_Funksjon() { for(int i = 0; i < 10; i++) { if(i == 2) cout << i; } } Huff å stygt. Slik skriver jeg alltid: int Min_Funksjon(){ for(int i = 0; i < 10; i++){ if(i == 2) cout << i; } } Kompakt, man ser hvilke deler som henger sammen. Ingen linjer som blir hengende. Alle blokker blir konsekvent avsluttet med en } (Gammel tråd, god som ny) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg