CrackaBoi Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Jeg har en desktop hjemme koblet til en ruter og ADSL fra telenor. Ellers skal jeg på hytta og ha med min laptop. Det jeg ønsker å kunne gjøre er å bruke desktopen som står på hele tiden hjemme gjennom min laptop fra hytta (der jeg har ISDN). Hvilket program er best og hva trenger jeg for å gjøre dette? Takk for hjelp Lenke til kommentar
ponke Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Alle har sine favoritter. Selv har jeg brukt TigthVNC i lengre tid med god suksess. I siste versjonen så kan du nå også overføre filer (utvikler-versjon/dev, men den ligger ute den også). Prøv, men husk å åpne eventuelle porter og slikt, les dokumentasjonen. Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 (endret) OK skjønner. Er det det enkleste? Har null erfaring. Freeware? Hvor kan det lastes ned? Endret 4. april 2004 av The Pirate Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Om du har Windows XP på Desktop'en din, ville jeg brukt Remote desktop som er innebygd i dette operativsystemet. Fungerer meget bra. Om du ikke har XP på laptopen kan du laste ned Remote Desktop Client -<Her>- Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 (endret) Hvis du har windows XP så kan du bruke Remote Desktop. (er inkludert i WinXP) EDIT: Var litt for sent ute med svaret mitt Endret 4. april 2004 av John_^ Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 OK, takk. begge maskinene har XP. kan noen forklare hvordan jeg gjør det? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Du må forwarde port 3389 i ruteren til hjemme pc'ns lokale IP. Detetter connecte til ruterens eksterne ip adresse fra internett. ;;;; Endre portnr i registry: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\TerminalServer\WinStations\RDP-Tcp Insert or change a value with the following details: Data Type: DWORD Value Name: PortNumber Value: The number of the port you wish the RDP service to operate on, e.g. 12345 Restart your computer for the changes to take effect. ;;;;; Connect da med remote desktop = IP adresse : portnr Husk å enable passordbeskyttelse på alle kontoer . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå