Haanz Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Gigabyte 7N400L Kingston HyperX 2x256 PC3500 AMD XP2500+ WinXP Pro 43 grader idle AGP Freq: 66 RAM Freq = FSB RAM timings stiller seg sjøl, men køyrer 2-2-2-6 i 1:1 VCore: 1,69/1,7 og 1,79 begge ustabilt ved overklokking Aerocool kjøleribbe opp til 3200+ Med dette oppsettet tenkte eg at eg skulle kome godt opp i XPserien av prosessorar. Men, nei, eg klarte å klokke FSB'en til 175 og så byrja systemet å bli ustabilt. Har eg rett og slett fått ein møkka Xp2500+? Det er så irriterande å sjå alle som klokkar prosessorane sine til over 2,2 og eg får ustabilt før eg når 2. Fekk forresten blåskjerm på 175 her om dagen og, så nå køyrer eg vanleg frekvens. Dette er skikkeleg kjedeleg. Meldingane på BSOD er forskjellige kvar gong. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Hm yeap, de er mulig. Hadde før en Duron som jeg klokket lett til 2500Mhz, men den ble ødelagt. Kjøpte en ny enn og sliter nå med, og få den stabilt på 2,2Ghz. Blåskjerm? Blåskjerm kommer oss meg visst minne timings er for lave, kjenner ikke til minnet ditt..men prøv og sette de opp et hakk? Prøv og sett Volten til 1,800,Også. Siden systemet ditt er så nytt/bra regner jeg med at du har en god psu også? Lenke til kommentar
Haanz Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 (endret) Enermax 340W, skulle vere veldig bra. Det dumme er at eg ikkje får gjort noko med minnetimings. Dei stillar seg sjøl etter som kva fart og forhold det er. Det aukar til 2-3-3-8 ved DDR200, men har ikkje fått testa med FSB på same fart, så da er det jo 5:6... Endring av spenning skjer ved stilling 5% 10% 15%, så der får eg heller ikkje stilt inn akkurat som eg vil. Passa litt dårleg til overklokking dette *sukk* Jaja, fortvila greier. Endret 4. april 2004 av Haanz Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Minne timmings, kan du joh stille selv Ta på Manuel på Msi, eller Expert på Abit. Er ikke sikker på Gigabyte. 2-3-3-8 skulle vel uannsett ikke være noe stort problem. Nei tror nok du heller har vært litt uheldig. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Stiller timings seg selv til 2-2-2 er du nok så heldig å ha KHX3500 med BH-5-chipper, disse skal greie 2-2-2 uten problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå