Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ny fartsrekord ngt?


Anbefalte innlegg

Satt og lastet ned lovlige filer på snabbhubben dsl i går, og da datt det plutselig inn to filer med en hastighet på 5,12 MB/s og 8,12 MB/s

 

Hva i alle dager skjedde?

altså:

- Det var to nye downloads - så det var ikke noe cachet

- Filene fungerer helt fint

- Harddisken gikk fulstendig tourettes under seansen

- I følge min ringe kunnskap er maks teoretisk inn-hastighet for ADSL 8mbit - altså ca 1 mb/sekundet. og jeg er jo være fornøyd med 8,12MB/s, når jeg har 2mbit'en fra ngt.

 

noen som har opplevd lignende?

 

Har screenshots hvis noen tror at dette er ettervirkninger etter lørdagskvelden ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg opplevde noe lignende med Telenor ADSL (704\128) bare med enda sykere fart. Jeg kan ikke skjønne hvordan det var mulig. Det skal bare ikke gå ann! Hadde heller ikke cachet filen på harddisken...

 

EDIT: Hmm.. det går ikke ann å legge inn linken her jo.. Jaja bruk copy paste så får dere se screenshot.

 

EDIT2: Riktig link

 

screenshot med sladdet bilde

Endret av gixer
Lenke til kommentar
Jeg opplevde noe lignende med Telenor ADSL (704\128) bare med enda sykere fart. Jeg kan ikke skjønne hvordan det var mulig. Det skal bare ikke gå ann! Hadde heller ikke cachet filen på harddisken...

 

Tror du burde fjerne det bilde ;)

 

Moddisene er ikke så glad i warez.

 

Det er også et kjent "problem" at p2p programer viser mer download en de skal.

Endret av eXploid
Lenke til kommentar
Tror du burde fjerne det bilde ;)

 

Moddisene er ikke så glad i warez.

 

Det er også et kjent "problem" at p2p programer viser mer download en de skal.

Ok.. har fjernet det. Men skjønner ikke helt hva problemet er når jeg bruker det bare til å hvis fram farten.. Hmm.. får vel sladde filnavnene da og legge det ut på nytt ;)

Lenke til kommentar

Det er vel kjent at nedlastingshastighet baseres på et snitt. Når man først har begynt å laste noe ned har den nedlastingen et visst snitt så langt. Når man så setter i gang enda en nedlasting, vil den vise snittet av sin fart så langt.

 

Men hva som kan så skje med den første er at hastigheten siden har gått ned pga den andre nedlastingen. Problemet er er den ser på hvor mye som er overført siden den begynte, som gir snitt av hele nedlastingen. Mens det burde ha kun tatt med de siste sekundene slik at den viste NÅhastigheten.

 

EDIT: Dette er kanskje en litt rotete forklaring, men dere skjønner sikkert poenget. :)

Endret av joebush
Lenke til kommentar
Satt og lastet ned lovlige filer på snabbhubben dsl i går, og da datt det plutselig inn to filer med en hastighet på 5,12 MB/s og 8,12 MB/s

 

Hva i alle dager skjedde?

altså:

- Det var to nye downloads - så det var ikke noe cachet

- Filene fungerer helt fint

- Harddisken gikk fulstendig tourettes under seansen

- I følge min ringe kunnskap er maks teoretisk inn-hastighet for ADSL 8mbit - altså ca 1 mb/sekundet. og jeg er jo være fornøyd med 8,12MB/s, når jeg har 2mbit'en fra ngt.

 

noen som har opplevd lignende?

 

Har screenshots hvis noen tror at dette er ettervirkninger etter lørdagskvelden  ;)

Jeg fikk det samme.. lastet ned 5 mb/sec å fikk upload på samme file på 30!!!MB/sec :wow:

 

EDIT: Fikk det på AKKURAT samme fil som deg :p

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...