Illmatic Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 når pc'n skrur seg på ser jeg at zonealarm ikonet viser ut og inn traffik, men internett er ikke tilkoblet...har isdn, hverken modemet eller maskinen viser tegn til oppkobling, er dette vanlig? forsvinner etter jeg starter ie eller andre prog(spill osv.) har gitt klar signal til følgende prog i za: first class(skoleprog), ie,messenger, ms qmgr, niu.exe(norman), njeeves(norman), qmusic(mp3 spiller), ssdp service on...(windows), tibia, windows utforsker,winmx, zone labs client. blir jeg automatisk pålogget internett uten å vite d??? za spurte også om winmx kunne få være server, svarte nei, hva betyr dettte? Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 la også merke til at za har stoppet 448 intrusions og 56 var high rated, har også stoppet 1. access attempts, er dette normalt??? takker for alle svar!!! Lenke til kommentar
digiconsult Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 WOW... höres ut som zonealarm lever i sin egen lille fantasiverden... Er maskinen koblet til et nettverk? er den eventuellt koblet til ISDN via nettverkskortet eller lignende? Iblant har windows mystiske "samtaler" med diverse nettverksutstyr.... Når zonealarm (som jeg har på én av mine pc'er) startes opp virker det som den må venne seg litt til linja, det er nemlig slik at den viser jo en skala fra 1-5 eller noe slikt, som betyr at hvis den hadde sett på 200kbps (som er min maksimale inn-båndbredde,) som full inn, ville skalaen ikke bli oppfylt dersom jeg bare hadde modem eller isdn. Dette betyr (antar jeg) at når man starter zonealarm gir den full inn og ut på det höyeste overföringen "forelöpig". Dette med tilsynelatende stor trafikk i oppstart er da ikke lenger särlig mystisk. Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 7. april 2004 Forfatter Del Skrevet 7. april 2004 ringte it-support(jobb pc fordeler) og de sa at det var normalt alt sammen. det med innbrudd var bare pc'n som hadde en "samtale" med an annen pc=normalt. tror jeg er trygg... Lenke til kommentar
digiconsult Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Jaja det er ikke noe problem så lenge du ikke er koblet til.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå