Proton Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 (endret) Jeg har et Gigabyte k8nnxp hovedkort. Jeg har videre en rask s-ata disk og ønsker å bruke denne til os, samt 2 IDE disker 7200 rmp og en dvd brenner (IDE) og cd-r brenner (IDE). Hovedkortet har IDE1, IDE2, IDE3 og IDE4 utganger samt 2 s-ata utganger. For å få optimal ytelse hva er lurest? 1. Koble begge brennerne på IDE1(master & slave) og de 2 HD på IDE2(master og slave)?, eller : 2. Koble de hver for seg på de 4 IDE portene?(alle master). Dette er et spørsmål som stiller seg litt på sidelinjen av hva som er normalt å spørre om her, men jeg syns det for meg er ganske interessant. Spørsmålet går vel egentlig på om deling av en kabel er like raskt som å ha en hver for seg når man har mulighet for det og hvordan cd spillere og HD'er best bør installeres for å få best ytelse. NB! Ingen av diskene er satt opp med RAID (RAID utkoblet på både IDE & S-ATA). Kjør runde! Endret 4. april 2004 av Proton Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Tror jeg ville satt De to HD'en på Ide1 og brennerne på ide2. Tror dette gir best ytelse. Brennere og hd'er trives dårlig på samme kabel. Dessuten er det dette oppsettet som gir den mest gunstige kabelføringa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå