Xpence Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Jeg spurte tidligere på forumet her hvilke slanger jeg kunne kjøpe til mitt waterchill kit da fikk jeg som svar at jeg kunne bestille desse: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=K0100406 så jeg bestillte 15 meter jeg (skal ha radiatoren på utsiden der varmepumpen blåser iskald luft) men når jeg skulle montere så ble slange så løse at jeg kunne dra dem ut uten å trykke inn "knappen" på nippelen er det noe jeg kan gjøre nå? sende tilbake slangene til microplex? vil jeg da få byttet i annen størrelse? kan jeg bruke noe spesial lim? prøvde med silikon men den bare løsna etter ett par dager... Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 (endret) hmm, ikke kjøp slanger på microplex, det er fullstendig idiotisk.. du skal ha 10/7 MM diameter på slangen. Dessuten anbefaler ejg deg å kjøpe dette på clasohlson der harrem ruller på 5~20 meter så Og at du kjøpte feil. Send mail, spør om du kan returnere det.. Endret 4. april 2004 av Da_Assassin Lenke til kommentar
Stianb4 Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 hva med å bruke strips eller noe til å feste de med? Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 har du sett festemetoden til Waterchill? Trur det passer rimelig dårlig gitt.. det ersånne psh-inn greier.. Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Du kan jo skifte nipplane. Ta med slange og heile sulamitten ein tur til Tess, og dei hjelpe deg sikkert. Om du vil bytte slangen kan det vere lurt å faktisk måle ID og OD på den slangen som orginalt fulgte med settet. For å vere på den sikre sida. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 (endret) ny slange høres greit nok ut, slangene de har på clas er ganske gode uansett, bare prøv å lever slangene tilbake til microplex, og si at de var så stive og fæle at jeg byr ikke 1 øre mer for salnger fra microplex mere.. EDIT: LEIF! Endret 4. april 2004 av pc^2004 Lenke til kommentar
Xpence Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 (endret) Da har jeg send mail om returforespørsel.....håper jeg får sendt tilbake da ellers var jo det 300 spenn rett i dass Edit: Det er 10 dager siden fakturaen fra microplex ble skrevet d.v.s at jeg har fortsatt flere dager på meg til å angre kjøpet, men må jeg da returnere HELE pakka? eller kan jeg bare returnere slangene? bestillte jo arctic silver pluss en radiator som jeg er svært fornøyd med vil ikke sende disse i retur Endret 4. april 2004 av Xpence Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Ikke for å være etterpåklok, men hadde du tatt en titt i guiden som ligger over her, hadde man sett at "vanlige" slanger ikke kan brukes i waterchill uten en støttehylse. Hvis utvendig diameter på slangen du nå har ser ut til å stemme ganske nøyaktig, anbefaler jeg heller en tur til en rørlegger som kan hjelpe deg med støttehylser i messing eller plast. Ta med en liten bit slange, og vannblokken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå