Br?stopp Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 (endret) Jeg sitter og flirer litt for meg selv etter at jeg har fått siste rest av melkefirmaet Telenor ut av huset. Her i huset har vi hatt xSDL i ca 3 år. Vi har vært gift med Telenor i alle retninger i forbindelse med telekommunikasjon. Først kvittet vi oss med ISDN, deretter røyk 5 stk. mobilabonnementer, og endelig til slutt forsvant xSDL linjen til fordel for NGT. Ved alle overganger til en annen leverandør har Telenor trenert (forsinket) saksgangen. Vi har purret på den nye leverandøren, som igjen har forklart at det hele er henger hos Telenor. Dette er sikkert noe de fleste som har byttet tilbyder kjenner igjen. En sak som jeg i skriftelig form kommer til å ta opp med Telenor, er måten de la ned abonnentet på. Etter at NGT var vel i hus, lot jeg det gå noen dager før jeg ringte Prioritert Kundeservice i Telenor for å si opp avtalen. Jeg gav beskjed om at den 31. mars skulle mitt kundeforhold opphøre. Vedkommende i andre enden var ydmyk og høflig, og forsto min avgjørelse fullt ut. I mellom linjene skjønte jeg at han selv var kunde hos NGT (tøff gutt). 31. mars var dagen da Telenor skulle bli historie i vårt hus. Jeg hadde noen bilder liggende på online.no som jeg kunne tenke meg å laste disse ned før forbindelsen ble brutt. Dette hadde jeg ingen mulighet til å utføre før den magiske datoen 31. mars. Jeg begynte så smått å forberede meg kl 23:50 den 30. mars. Jeg gjorde klar noen mapper som jeg skulle plassere innholdet fra online.no i. Nedlastingen kom jeg overhodet ikke i gang med. For ca kl. 00:10 den 31. mars var det slutt, mitt brudd med Telenor var et faktum. Det var totalt dødt. Jeg gjorde noen forsøk på å komme in på online.no, men uten å lyktes. Jeg skjønte jo etter hvert hva årsaken var, og ble temmelig forbannet. Så spør jeg dere alle, når er den 31. mars over? Det paradoksale midt oppe i det hele er som følger: Den 2. april mottar jeg et brev med en ferdigfrankert følgeseddel med oppfordring til å levere splittboks, modem og 2 stk. RJ45 kabler. Her klarte Telenor og utføre to ting på rekordtid, og jeg spør: HVORDAN ER DET MULIG? Minner meg mye om den gangen jeg gikk i barnehaven, der man til stadighet kunne høre følgende: ”Hvis ikke jeg får en bit av kjeksen din, så får ikke du lov til å være inne hos meg”. Til Telenor: Dere har tydeligvis en jobb å gjøre, hvis filosofien på sikt er å overleve. Hilsen en som i morgen faktisk kan velge enda en ny leverandør uten å ofre dere en tanke. Det er kun pris og kvalitet som avgjør, og der henger dere hele to runder etter. Eh..he..., ikke når det gjelder retur av utstyr da. I den forbindelsen er dere en sikker vinner. God sommer, når den kommer! Rettet en formuleringsfeil Endret 4. april 2004 av BråStopp Lenke til kommentar
Br?stopp Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 Les en gang til da mann. Jeg sender deg gjerne en PM med mere dybdeforklaring hvis ikke du forsto innholdet. Lenke til kommentar
mrgood Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 ummm, og poenget ditt var? Det var vel at han ikke var helt fornøyd med Telenor. Burde vel lastet over de bildene før helt på tampen, eller ha backup. Lenke til kommentar
Oldie Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Vet du hva, Bråstopp? Jeg tror ikke at Telenor kommer til å savne deg... Lenke til kommentar
Br?stopp Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 Det var vel at han ikke var helt fornøyd med Telenor. Burde vel lastet over de bildene før helt på tampen, eller ha backup. Eller kanskje han er ansatt der? Bildene har jeg backup av, men kun ujusterte originaler, så det blir eventulet en jobb jeg må gjøre om igjen. Det er ikke tapet av bildene som er saken, men mer hvordan Telenor kan hvis de vil. Lenke til kommentar
Br?stopp Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 Det var da vodsomt så mange Telenormedarbeidere som var på jobb i natt da. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 err..hva? sånt som det der senker ihvertfall legitimiteten din. Lenke til kommentar
mrgood Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Det var vel at han ikke var helt fornøyd med Telenor. Burde vel lastet over de bildene før helt på tampen, eller ha backup. Eller kanskje han er ansatt der? Bildene har jeg backup av, men kun ujusterte originaler, så det blir eventulet en jobb jeg må gjøre om igjen. Det er ikke tapet av bildene som er saken, men mer hvordan Telenor kan hvis de vil. Hei. Jobber ikke der, men en fornøyd kunde. Det er noen av dem også.... Lenke til kommentar
Br?stopp Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 Hei. Jobber ikke der, men en fornøyd kunde. Det er noen av dem også.... Ja selvfølgelig, det er fullt mulig å være fornøyd med Telenor, noe jeg også så meg nødt til å være så lenge jeg var avhengig av mafian. Det var faktisk ikke andre som kunne tilby de samme tjenestene da Telenor fyret opp xDSL med tilbehør. Hvis du leser min historie en gang til, så skjønner du sikkert hva jeg mener. Faktum er at det sitter folk rundt om vårt vidstrakte land og venter på en xDSL linje. De venter og venter, og da er det som jeg skriver ganske så paradoksalt at stengingen av linjen og returen av utstyret skjedde på rekordtid. Tenk om de hadde vært like raske den andre veien. Det er sjelden man må løpe etter en selger for å få kjøpe en vare, som regel er det motsatt. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 altså...kundebehandleren la vel inn i systemet at abb ditt var ferdig på den datoen, og da tok sikkert datasystemet seg av det med å stenge alle kontoer o.l. samt å sende ut brev om at du skulle levere tilbake utstyret. ser egentlig ikke problemet i dette jeg. det er klart de tar seg god til når de bygger ut xdsl, de har både penger og ressurser til å dekke hele norge, men de ønsker å melke flest mulig kunder på isdn først. de er jo tross alt et børsnotert firma hvor pengene teller, og jo mere penger, desto høyere aksjekurs. det er ikke noen som hindrer andre i å bygge sitt eget stamnett og bygge ut sentralene, så at telenor alene er den store stygge ulven her er jeg ikke helt enig i!! mvh vegard nerland (som akkurat fikk oppgradert sitt 1Mbit/30GB i mnd abb til 2Mbit uten limit ) hvis skrivefeilene florerer så føler jeg meg unnskyldt, er ikke så lett å skrive når man er i "la la land" Lenke til kommentar
pipp Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 det er ikke noen som hindrer andre i å bygge sitt eget stamnett og bygge ut sentralene, så at telenor alene er den store stygge ulven her er jeg ikke helt enig i!! Det er ganske mange ting som hindrer andre firmaer å bygge ut et slik stamnett som telenor har. Feks. et sugerør, nei en HAGESLANGE i statskassa, slik telenor hadde da dette nettet ble bygget. Lenke til kommentar
WaRFaiR Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Men nå er det jo akkurat det samme problemet andre veien også, hvis man ønsker å bytte fra f.eks NGT/Bluecom/whatever til Telenor. De andre leverandørene er på ingen måte noe bedre når det gjelder å frigi xDSL sambandet for overføring til ny leverandør. Mener hverken å gå til angrep eller forsvare noen leverandør, men dette er et problem uansett hvilken leverandør du går i fra. Lenke til kommentar
chma Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 (endret) de er jo tross alt et børsnotert firma hvor pengene teller, og jo mere penger, desto høyere aksjekurs. det er ikke noen som hindrer andre i å bygge sitt eget stamnett og bygge ut sentralene, så at telenor alene er den store stygge ulven her er jeg ikke helt enig i!! hvis du i det hele tatt hadde tenkt deg om sier det seg selv at telenor har hatt og har fremdeles ekstreme fordeler sett i forhold til resten ispene på det norske markedet, så de er og blir den store stygge ulven. Telenor, eller televerket bygget opp nettet med statlige midler, nå er de et børsnotert firma som melker noe staten har betalt, eller kort sagt vi skattebetalere. Er det ikke da på tide av vi som faktisk betalte for oppbyggningen og betaler for leie/drift etc. at dette får nyte godt av det uten at tele hor skal melke dette slik de gjør idag? NGT er jo et levende eksempel på at det er mulig å starte fra scratch og bli stor(litt over 71000kunder pr idag ca) på såpass kort tid og med ikke i nærheten av de midlene som telenor har tilgjengelig. Eneste er at ngt har fått gjennomgå for er å ikke akkurat ha putta pengene i telefon systemet fra første stund, men i routerne sine...15stk cisco 12000 , det forklarer sikkert en del med tanke på stabilitet. Uansett, har aldri likt telenor, blir rett og slett for store og der med har lett for å presse penger ut av allt og alle. Og ja, de har fremdeles monopol, den som mener noe annet har ikke lest leksa si enkelt å greit(sl lærern på skolen ga opp å diskutere det med meg...). Er jo veldig enkelt å se hvem som er opptatt av å tjene mest penger ut av et dårlig tilbud til kundene... Telenor venta lovlig lenge med nye priser, riktig nok så ser det ved første øyekaste ikke så pent ut som man skryter av hos ngt, fram til du ser på kbs/kr....da skjønner du hva du skal velge.(forebeholdt at du kan få ngt da... http://nettverk.idg.no/index.cfm?fuseactio...DC11A4A588E0415 Endret 4. april 2004 av chma Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 (endret) Har kvitta meg med alt som har med Telenor å gjøre. Mere surr og "fientlige" kundebehandlere skal man leite lenge etter. Når jeg hadde Telenor Avidi som isp så presterer de faktisk å ringe meg for å selge meg det jeg allerede betalte for. Det verste var at han som ringte trodde tydeligvis at jeg løy da jeg sa jeg allerede var kunde hos dem, siden jeg ikke stod på lista hans (men de klarte jo å sende meg regninger ) Da jeg ringte og klagde på hastigheta fikk jeg til svar at jeg tok feil, og at alt var i orden. Betalte for 1Mbit fikk bare 0.5. Jeg hadde da målt hastigheta på en hel rekke sider og med diverse software hver dag i 3 uker. Og da jeg fortsatte å insistere på at jeg hadde rett så gikk hun omsider med på å melde feil til teknisk avdeling. To uker tok det før de ringte meg. Da hadde jeg akkurat skifta til NGT, og jeg må si at NGT har i allefall ovenfor meg vært helt topp. Telenor gjør som nevnt over. De lever av å melke et nett som norske skattebetalere har betalt for Endret 4. april 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Telenor, eller televerket bygget opp nettet med statlige midler, nå er de et børsnotert firma som melker noe staten har betalt, eller kort sagt vi skattebetalere. Er det ikke da på tide av vi som faktisk betalte for oppbyggningen og betaler for leie/drift etc. at dette får nyte godt av det uten at tele hor skal melke dette slik de gjør idag? Vel, så lenge det er dem som holder linjene vedlike, er det vel naturlig at de som bruker linjene betaler til telenor. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Jeg gav beskjed om at t.o.m. den 31. mars skulle mitt kundeforhold opphøre. Har hatt Telenor selv, men byttet til NGT på grunn av bedre priser og bedre produkt. Men må forsvare Telenor litt her. Hvis de sier at linjen din skal være nede fra og med 31. så er det ikke rart at de kutter den 10 minutter over midnatt denne datoen. Jeg trodde alle forsto meningen "fra og med" (eller "til og med" som du feilaktig skriver), men der tok jeg feil. Enkelte kunder vil man ikke ha, og du er tydeligvis en slik en. Lenke til kommentar
Sicho Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Var også en telenor hater, men med årene har mitt hat mildet noe, mener fortsatt de overpriser produktene sine samt lesser på folk produkter de ikke vil ha eller trenger ( les isdn ). Men uansett når jeg tenker på min telenor tid husker jeg fakturaer som var rette, stabil linje, bra ping, kjempebra kundeservice og et firma som man skjønner har eksistert et par år. De aller fleste nye firmanene som konkurrerer mot telenor starter bra, men etter det går det bare nedover.. Hvem vet, kanskje blir jeg en telenor kunde igjen, har allerede skaffet meg djuice abb til mobben.. HJELP ! Lenke til kommentar
Br?stopp Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 Jeg trodde alle forsto meningen "fra og med" (eller "til og med" som du feilaktig skriver), men der tok jeg feil. Enkelte kunder vil man ikke ha, og du er tydeligvis en slik en. Den formuleringsfeilen er rettet opp, og jeg tror de fleste skjønte hva jeg mente. Jeg ser at flere av dere anser meg som en Telenorhater. Det har jeg aldri ment å være. Derimot konstaterer jeg fakta. At Telenor ikke vil ha meg som kunde, vet jeg heller ikke hvor enkelte av dere får i fra. Jeg glemte kanskje å nevne at jeg har fått brukbar service hos Telenors kundeservice. Det skulle da også bare mangle når jeg betalte ekstra for såkalt Prioritert Kundeservice 24/7. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 De aller fleste nye firmanene som konkurrerer mot telenor starter bra, men etter det går det bare nedover.. Vel, kan du gjette hvorfor? Norge er et av de landene hvor den tidligere monopolisten har hatt det frieste spillerommet. Det er nesten umulig for de som leverer på TN sine videresalgsløsninger og overleve, uansett hva e gjør sitter TN jen med nesten alt sammtidig som de selv konkurrer hardt i markedet. Vi trenger bedre reguleringer av de dominerende aktørene samt konkurrerende nett som ikke eies av TN. De utallige fiberprosjektene rundt om kring i landet er gudsjelov utenfor TN sin kontroll. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå