Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Neihvorfor snudde jeg det? Ville bare prøve noe nytt :-)

Jeg har ikke radiatorn i toppen, den står på en bod i kjellern og der skal den få være .

hvor mye er det og tjene på og ha radiatoren externt? er det noe endre fordeler med det?

Jepp, jeg tjener mellom 15 og 25 grader på vanntemp , når jeg har den i kabinettet må nødvendigvis vanntemp bli høyere en romtemp og den er mellom 22 - 25 grader ergo blir vanntemp mellom 30 -35 grader , nede på den uisolerte boden ligger temp på mellom o-5 grader og vanntemp mellom 5-10 grader, i tillegg høres ikke de viftene .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, det er bare et stk dremmel en popnagletang en borremaskin og friskt mot så går det meste. Selve demonteringen og sammensettingen tok bar ca 3-4 timer .

Måtte bare prøve dette ut, har en tendens til å teste mye rare ideer ikke alle blir vellykket nei. Men det vet man jo ikke før man har prøvd .

Fikk også lavere temp i kabinettet, stforsyningen står jo nede og den tar luft fra kab og blåser den ut bak, så står det to vifter nede i front og to nede bak + 2 bak hk alle disse står og blåser inn i kab så er det to 120 mm vifter i kabinettaket som drar ut. Alle viftene er koblet til viftestyringa så de svirrer temmelig lydløst.

Lenke til kommentar
Brukte 2 dager for å manne meg opp til å skjære 120mm hull i toppen. ^^

Hehe, minner meg om første gang jeg modda. 120mm hull i sida på hx45 kabinettet mitt. Brukte flere uker før jeg til slutt våga å gjøre det. Øvde meg på 5 gamle pckasser for å være sikker på at jeg kunne dette :) Og når jeg var ferdig var jeg dritstolt av hullet mitt :laugh:

Når jeg fikk i&s toweret mitt, var det første jeg gjorde å røske av sidedøra, ta den med i kjellere å modde den :)

Lenke til kommentar

Faktisk så gav bilde nr2 et usedvanlig kraftig inntrykk på meg. Vi ser jo ofte reklamer med utsultede afrikanere og andre katastrofer, og vi blir "imune" mot de bildene, så dette påvirket meg mye sterkere enn norsk folkehjelp reklamer o.l.

Det er som et bilde av en krasjet Ferrari. Det gjør vondt inne i deg.

Skummel verden vi bor i. Med egoistiske mennesker som meg. Jaja, nok om det.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Neihvorfor snudde jeg det? Ville bare prøve noe nytt :-)

Jeg har ikke radiatorn i toppen, den står på en bod i kjellern og der skal den få være .

rik eller ? Jeg tør ikke kjøpe Lian Li for jeg har en tendens til og gjøre feil. MEN DU bYGGEr det like så godt om..

jaja, fint jobba uansett!

Lenke til kommentar

Riktig , jeg har faktisk 3 forskjellige slangetyper nå, dette fordi jeg ikke hadde lengder nok, men det vil bli fikset har bestilt nye 1/2 " slanger.

Som du ser er den som er helt blå (til høyre i bildet) ny så de forandrer litt farge ja.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

OK,men du flytta den menst jeg hold på å skrive et svar :grin: men pytt pytt her er det.

Tja mulig det, men den står nu her.

Men en annen ting, ser at Lian Li kommer med disse løsningene på sine kabinett og den store forskjellen med å ha hk oppe er at dette frigjør mye plass nede i kabinettet, dette gjør det enklere for montering av vannkjøling da du kan ha radiator og tank nede i kabinettet. Du får da ta inn luft i bunnen av kab noe som gir lavere temp samtidig reduseres faren for skader på komponenter om tank eller rad skulle begynne å lekke .

Lenke til kommentar

Dette så jo riktig bra ut :thumbup:

Har selv en kald kjeller, men i og med at pc'n blir flyttet litt imellom er det ikke ett aktuelt tema.

Får du lagt ut ett bilde av burken i helfigur så vi får se ?

EDIT :

BTX : ny hovedkort standard, se her og her for mer informasjon.

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...