RaW_DeNiM Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 (endret) hei.. jeg SKAL bytte ut min dumme q-tec 550watt gold psu.. lurer litt på denne: http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet721.htm. er det en bra erstatning? noen som har noen erfaringer? den q-tecen lager bare problemer så... EDIT: fant en en MIST 430watter... tror dere den kommer til å gi den strømmen jeg trenger? når en q-tec 550 ikke gjør det? KJører 2 HD , 2 CD , 1 viftekontroller, en aero 7 cpu vifte, 6 vifter med led`s, 1 neon lys rør, ett gainward geforce fx5900 skermkort. Endret 4. april 2004 av RaW_DeNiM Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Uten å ha erfaringer med den PSU'en må jeg jo innrømme at spesifikasjonene var svinaktig bra da. Nesten uansett hvilken PSU du velger, så vil den bli mye bedre enn din nåværende Q-Tec. Har vel kommet fram til at i en "normal" prisklasse, så gir Antec deg mye for pengene; Stillegående og "True" Power (350W er faktisk 350W). Disse ser kanskje litt kjedelige ut, men akkurat det har vel liten betydning for de fleste. Regner med at du kommer til å få hundrevis av flere anbefalinger, så du får bare sette deg godt tilbake i stolen Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Hva er viktigst? 1. Lav støy. 2. Stabile railer. 3. Utseende. 4. Høy oppgitt maxeffekt. 5. En kombinasjon av de fire første. 1: Anbefaler MIST 350 (bassert på FSG power) 2: Anbefaler alt som stammer fra FSG (fortron Source) (må få si at det sikkert finnes annet også som er like bra. (hot chilli bla) 3: Levicom? Vet ikke noenting om kvaliteten på disse. 4: hmmmmmm? Det du finner. 5: Fortron Source 350 med blå 120mm har det meste (hvis 350W er nok for deg) Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 Uten å ha erfaringer med den PSU'en må jeg jo innrømme at spesifikasjonene var svinaktig bra da. Nesten uansett hvilken PSU du velger, så vil den bli mye bedre enn din nåværende Q-Tec. Har vel kommet fram til at i en "normal" prisklasse, så gir Antec deg mye for pengene; Stillegående og "True" Power (350W er faktisk 350W). Disse ser kanskje litt kjedelige ut, men akkurat det har vel liten betydning for de fleste. Regner med at du kommer til å få hundrevis av flere anbefalinger, så du får bare sette deg godt tilbake i stolen hehe ja. jeg håper flest mulig vil bidra med forslag . for jeg vil ha vekk den q-driten Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 jeg kjøpte meg nettopp en MIST 550W......ca.1000,-spenn....anbefales...! Lenke til kommentar
Arne_H Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Enig med loddebolten, har en Mist 550W selv, og er fornøyd med den. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 Enig med loddebolten, har en Mist 550W selv, og er fornøyd med den. bestillte meg en mist 480watter... yter vel mere enn q-tecen 550wattern regner jeg med Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Den yter vel sånn reellt ca. 300W mer enn Q-Tec'en, så gratulerer med bra kjøp Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Det meste er vel bedre en q-tec. Men MIST (fortron/source), Antec og enermax er vel generelt bedre valg alle sammen. Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 (endret) Vet ikke om dere har lest hele innlegget, men til informasjon sier trådstarter at han allerede har kjøpt seg MIST 480W... Hjelper fint lite med flere anbefalinger da. Endret 4. april 2004 av Falconer Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Ser at dere ikke liker Q-TEC noe særlig. Kan dere fortelle meg hvorfor? Har akkurat blitt tilbudt en Q-TEC på 550watt til kr. 200,-. Sier dere ar den ikke er verdt prisen? Burde jeg satse på noe annet? Hvorfor? Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Fortron/source er tingen, hele serien er genial De er stille, yter bra og har super kvalitet. Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Enkelt og greit: Q-Tec leverer ikke hva de selger. En 350-450W Q-Tec er egentlig bare 180W. 450W er noe de tilfeldigvis har klart å oppnå ved en 'spike'. I tillegg så bråker de noe helt for jævlig, og leverer ustabil strøm. I bunn og grunn en fattigmanns PSU som du bør holde deg langt unna. Skal du ha rimelige strømforsyninger som ihvertfall leverer hva de lover, ta en titt på Chieftec, AOpen eller Antec. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Ser at dere ikke liker Q-TEC noe særlig. Kan dere fortelle meg hvorfor? Har akkurat blitt tilbudt en Q-TEC på 550watt til kr. 200,-. Sier dere ar den ikke er verdt prisen? Burde jeg satse på noe annet? Hvorfor? Jeg hadde ikke tatt imot en Q-Tec PSU selvom jeg fikk den gratis, så enkelt og greit er det. Den yter enormt dårlig (derav prisen), og er kjent for å ødelegge HD'r. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 Vet ikke om dere har lest hele innlegget, men til informasjon sier trådstarter at han allerede har kjøpt seg MIST 480W... Hjelper fint lite med flere anbefalinger da. hehe har ikke kjøpt...har bestillt hehe Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 (endret) Ser at dere ikke liker Q-TEC noe særlig. Kan dere fortelle meg hvorfor? Har akkurat blitt tilbudt en Q-TEC på 550watt til kr. 200,-. Sier dere ar den ikke er verdt prisen? Burde jeg satse på noe annet? Hvorfor? det var vel en grunn til at du skulle få en 550= watter til bare 200kr og da... P.S den koster knappt 400 ny.. så han som selger den tjener en formue Endret 4. april 2004 av RaW_DeNiM Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Har nettopp bestilt en ny pc som jeg skal bygge for en vennine , jeg fikk rimelig stramt budsjett og bestilte derfor denne Den skal brukes til kontor og litt spilling, holder den da mon tro Eller blir jeg nødt til og bestille henne en ny om ca 1 år Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) Har nettopp bestilt en ny pc som jeg skal bygge for en vennine , jeg fikk rimelig stramt budsjett og bestilte derfor denne Den skal brukes til kontor og litt spilling, holder den da mon tro Eller blir jeg nødt til og bestille henne en ny om ca 1 år Kabinettet holder nok til hennes bruk, men neste gang du bygger rimelig PC, vurder heller å spytte i ett par hundrelapper ekstra for ett AOpen kabinett e.l. Dette er heller ikke verdens beste, men det er ihvertfall milevis bedre enn Q-Tek, og holder de spesifikasjonene det lover. Jeg har akkurat det samme kabinettet i min fjerde maskin som står og gjør fint lite annet enn å være ftp-server og irc-server. Det holder greit til ett par harddisker og ett greit skjermkort, men noe mer enn det tror jeg ikke jeg ville satset på. Powersupplyen er som alle vet, noe skit, byggekvaliteten er så som så, kabinettet er trangt, noe som lett fører til at det blir varmt hvis du har for mye "snacks" i det. Rent bortsett fra de tingene, så er det vel ett greit kabinett som er "relativt" stillegående. Conclusion: Alt etter hva det skal brukes til. Endret 5. april 2004 av Falconer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå