Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ip nummer


Anbefalte innlegg

Som noen sa over her. Du har ikke funnet ut noe om brukeren. Hvis du tar kontakt med ISP vil du få beskjed om å politianmelde forholdet. ISP har selv ikke lov til å kjøre noen trace eller foreta seg noe annen form for sporing uten at en politianmeldelse foreligger.

Hva tenker du på? Selvsagt vil ikke ISP utdele informasjon til tredjeparter, men ISP er fullstendig klar over hvem som hadde gitt ip ved et gitt tidspunkt. Er jo slikt det fungerer når enkelte her skriver at man har fått brev fra RIAA og den filmorganisasjonen. Dvs, de har fått brevet VIA isp'en. Godt mulig det er det du mente, var bare ikke helt sikker.

Nettopp, isp må jo ha oversikt over hvem som hadde ip kl XX.XX....

 

Uansett, er det snakk om noe alvorlig, trusler etc. så må det nok politi anmeldes for at du skal finne ut hvem som sitter i andre enden... :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bugbear - hva har inntektene til sjefen for Bluecom med denne saken å gjøre? Du kan *IKKE* finne ut en SKITT om noen basert på Ipen dems alene. Som nevnt - kjør en whois på din egen IP så ser du hvor mye nytte det er i det der.

Er da noen ISP'er som oppgir brukeren av linjen som "Registrant" under WHOIS'en da... Forstod det affal slik av noen folk jeg snakket med i USA......har jeg blitt lurt? :ermm:

ikke riktig i Norge. Der har ISP'ene faktisk ikke lov å oppgi hvem som disponerer ipen. I USA er det annerledes om jeg har skjønt det riktig. Der står vel kunden selv som registrant. IP'er til norske isper er det bare politi og myndigheter som har tilgang til, de må vel også søke om lov til å få ut info fra ISP. Ganske strenge regler på sånt

 

 

EDIT: Hirr, jeg forveksler ;)

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
ikke riktig i Norge. Der har ISP'ene faktisk ikke lov å oppgi hvem som disponerer ipen. I USA er det annerledes om jeg har skjønt det riktig. Der står vel kunden selv som registrant. IP'er til norske isper er det bare politi og myndigheter som har tilgang til, de må vel også søke om lov til å få ut info fra ISP. Ganske strenge regler på sånt

Og så lenge det er snakk om en dynamisk IP adresse, vil det *hvis* de hadde opplyst om hvem som bruker IPen i en slik database være snakk om store forsinkinger fra en IP adresse bytter eier til databasen blir oppdatert regner jeg med

Lenke til kommentar
bugbear - hva har inntektene til sjefen for Bluecom med denne saken å gjøre? Du kan *IKKE* finne ut en SKITT om noen basert på Ipen dems alene. Som nevnt - kjør en whois på din egen IP så ser du hvor mye nytte det er i det der.

Er da noen ISP'er som oppgir brukeren av linjen som "Registrant" under WHOIS'en da... Forstod det affal slik av noen folk jeg snakket med i USA......har jeg blitt lurt? :ermm:

ikke riktig i Norge. Der har ISP'ene faktisk ikke lov å oppgi hvem som disponerer ipen. I USA er det annerledes om jeg har skjønt det riktig. Der står vel kunden selv som registrant. IP'er til norske isper er det bare politi og myndigheter som har tilgang til, de må vel også søke om lov til å få ut info fra ISP. Ganske strenge regler på sånt

 

 

EDIT: Hirr, jeg forveksler ;)

Kontakt info som står hos RIPE er til ISP'en, kan stå kunden hvis kunden har kjøpt faste IP adresser av sin ISP, men det er litt hipp som happ.

 

Når det gjelder utgivelse av info så var det en dom for et par år siden, som gjør at det holder om politiet faktisk fakser ISP og ber om info utlevert. Da er ISP pliktig til å utlevere info.

Lenke til kommentar
ikke riktig i Norge. Der har ISP'ene faktisk ikke lov å oppgi hvem som disponerer ipen.  I USA er det annerledes om jeg har skjønt det riktig. Der står vel kunden selv som registrant. IP'er til norske isper er det bare politi og myndigheter som har tilgang til, de må vel også søke om lov til å få ut info fra ISP. Ganske strenge regler på sånt

Og så lenge det er snakk om en dynamisk IP adresse, vil det *hvis* de hadde opplyst om hvem som bruker IPen i en slik database være snakk om store forsinkinger fra en IP adresse bytter eier til databasen blir oppdatert regner jeg med

Det er feil, i det ip adressen blir gitt ut blir det lagret hvem som har fått den.

 

Er det en DHCP server løsning så vil det så i leases fila når IP adresse ble utgitt og "hvem" som har fått den.

 

Med PPPoE så er det nok en RADIUS server i bakant for den og den kjører nok da RADIUS accounting for å holde orden på innlogginger osv.

Lenke til kommentar
ikke riktig i Norge. Der har ISP'ene faktisk ikke lov å oppgi hvem som disponerer ipen.  I USA er det annerledes om jeg har skjønt det riktig. Der står vel kunden selv som registrant. IP'er til norske isper er det bare politi og myndigheter som har tilgang til, de må vel også søke om lov til å få ut info fra ISP. Ganske strenge regler på sånt

Og så lenge det er snakk om en dynamisk IP adresse, vil det *hvis* de hadde opplyst om hvem som bruker IPen i en slik database være snakk om store forsinkinger fra en IP adresse bytter eier til databasen blir oppdatert regner jeg med

Det er feil, i det ip adressen blir gitt ut blir det lagret hvem som har fått den.

 

Er det en DHCP server løsning så vil det så i leases fila når IP adresse ble utgitt og "hvem" som har fått den.

 

Med PPPoE så er det nok en RADIUS server i bakant for den og den kjører nok da RADIUS accounting for å holde orden på innlogginger osv.

Stemmer nok det ja, IP adressen blir delt ut i forbindelse med PPP oppkoblingen/sesjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...