andesam Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 function popup_window() { window.open("siden som skal være i pop up vinduet (url en)", 'popup', 'width=480, height=400, menubar=no, scrollbars=yes, toolbar=no, location=no, resizable=no, top=, left='); } Har brukt dette scriptet for å få opp noen pop up vinduer. også må jeg legge ut følgende link for at det skal komm opp <a href="" onclick="popup_window(''); return false;">pop up navn</a> <p> </p> Men problemet er at hvis jeg har to slike pop ups på samme siden så kommer det samme målet opp på begge. Noen som har noen bedre script jeg kan bruke. eventuelt en måte å utrette problemet. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 oh yes, pop-ups er ganske greit. det er nemlig slik at nettleseren trenger en unik identifikasjon på hvert vindu. function popup_window() { window.open("siden som skal være i pop up vinduet (url en)", 'popup', 'width=480, height=400, menubar=no, scrollbars=yes, toolbar=no, location=no, resizable=no, top=, left='); } I ditt tilfelle heter den popup. der kan du skrive et annet navn - og voila! men, siden du har laget en funksjon ut av den, kan det lønne seg å forandre navnet via linken. function popup_window(navn) { window.open("siden som skal være i pop up vinduet (url en)", 'navn', 'width=480, height=400, menubar=no, scrollbars=yes, toolbar=no, location=no, resizable=no, top=, left='); } <a href="" onclick="popup_window('vindu1'); return false;">pop up navn</a> <a href="" onclick="popup_window('vindu2'); return false;">pop up navn</a> <a href="" onclick="popup_window('vindu3'); return false;">pop up navn</a> Jeg bruker en litt annen metode, for hvert vindu har av og til forskjellige egenskaper: function nwd(url,navn,valg) { window.open(url,navn,valg); } <a href="javascript:nwd('fil.php','navn','width=280,height=150');">Link</a> Lenke til kommentar
enden Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 En annen mulighet, som frontpage bruker, er å la alle popups ha samme navn, men legge til et timestamp til navnet. Da vil samme knapp kunne åpne mange ulike popups Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå