Gå til innhold

pop up vindu

Anbefalte innlegg

function popup_window() {
   window.open("siden som skal være i pop up vinduet (url en)", 'popup', 'width=480, height=400, menubar=no, scrollbars=yes, toolbar=no, location=no, resizable=no, top=, left=');
 }

Har brukt dette scriptet for å få opp noen pop up vinduer. også må jeg legge ut følgende link for at det skal komm opp

<a href="" onclick="popup_window(''); return false;">pop up navn</a>
<p> </p>

Men problemet er at hvis jeg har to slike pop ups på samme siden så kommer det samme målet opp på begge. Noen som har noen bedre script jeg kan bruke. eventuelt en måte å utrette problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oh yes, pop-ups er ganske greit. det er nemlig slik at nettleseren trenger en unik identifikasjon på hvert vindu.

function popup_window() {

window.open("siden som skal være i pop up vinduet (url en)", 'popup', 'width=480, height=400, menubar=no, scrollbars=yes, toolbar=no, location=no, resizable=no, top=, left=');

}

I ditt tilfelle heter den popup. der kan du skrive et annet navn - og voila! men, siden du har laget en funksjon ut av den, kan det lønne seg å forandre navnet via linken.

function popup_window(navn) {
  window.open("siden som skal være i pop up vinduet (url en)", 'navn', 'width=480, height=400, menubar=no, scrollbars=yes, toolbar=no, location=no, resizable=no, top=, left=');
}

<a href="" onclick="popup_window('vindu1'); return false;">pop up navn</a>

<a href="" onclick="popup_window('vindu2'); return false;">pop up navn</a>

<a href="" onclick="popup_window('vindu3'); return false;">pop up navn</a>

Jeg bruker en litt annen metode, for hvert vindu har av og til forskjellige egenskaper:

function nwd(url,navn,valg) {
window.open(url,navn,valg);
}

<a href="javascript:nwd('fil.php','navn','width=280,height=150');">Link</a>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...