Gå til innhold

AMD 3000+

eyon

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vil starte med at min CPU er en AMD Athlon XP 3000+. Kjøling nå er en Deep Impact 102 ribbe og vifta til en TT Volcano 7+. Når vifta går i normal romtemp, idler CPU'en på 40 grader.

Er ikke dette veldig høyt? Etter en god runde CS er tempen oppe i en 46-50 grader. Synes det er litt mye, siden vifta går i 6200rpm i snitt. (ja, den bråker nå litt, men jeg sitter med headset)

Hvis noen der ute har noen rimelige og bra løsninger på dette så hadde det vært skikkelig kos.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er ikke høyt hvis den ikke er klokka,

min 2500+/3100+(dårlig overklokkbar siden den ikke vil på 3200+ uten og øke volten til 1,85 :hmm: ) er på 1,725 Volt og holder en 55-60 grader.

den tempen du har er normal omtrent.

PS: jeg har klart og presse CPUen til 78grader, men da klikka abit HK kortet mitt og hylte og peip.. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hvordan er kabinetttemperaturen? Dersom du ikke har bra nok sirkulasjon i kabinettet slik at temperaturen i kabinettet bygger seg opp, så ender du opp med høyere CPU temperatur enn nødvendig. Åpent kabinett er heller ikke noen garanti for bra sirkulasjon. Det er som å åpne et vindu på en varm dag. Uten kjølig bris så blir du fortsatt varm.

Endret av joebush
Lenke til kommentar

sitter med samme cpu som deg og TT Volcano 12 kjøler.

ligger nå på 49,men bare ca 2000 rpm.

kjører jeg vifta på fult kommer jeg ned på ca 38-40(2 stk kabinettvifter)

da jeg hadde TT Volcano 7+ lå jeg på ca 45 grader i spill,med vifta

på medium speed.så tror ikke du ikke trenger og bekymre deg,sikkert

ganske normal temp :thumbup:

Lenke til kommentar
40 grader er ingenting å bekymre seg for

40 grader er helt topp det. nærmer du deg 50 grader så begynner det og bli litt varmt men helt ok, og 60 grader er for mye. så, så lenge du holder deg under 60C grader (helst ikke over 55-57C grader) så går det fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...