Gå til innhold

Digilab 2004


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva synes folket om selve lan'et bortsett fra showene? Lan'et var ganske profft gjennomført. Det var positive sider, og negative.

 

Positive sider:

Profft gjennomført; kort for å komme inn og ut som identfiserer hvem du er (virka ikke til tider, men fortsatt ganske tøft), masse crew folk med hver sine oppgaver og planlagt skiftplan, flinke crew folk (generelt sett), cafên var alltid åpen (stoooor + :D:thumbup: ), prosjektorer som viser info, hva som skjer på scenen, spectator spill (mest cs), bra scene med bra underholdning, og bra høytalere ved scenen, masse snadder som ble delt via DC++ (likte spesielt den servern med nesten 3TB med bare bra filer)

 

Negative sider:

Det var en periode de gikk ut for burger i cafên :p, var det virkelig 600stk der? så ikke sånn ut, nettverket var delt i 4 eller noe (litt problemer med å få kontakt med alle), internettet sugde (hadde ikke så mye å si, bare i perioder hvor vi trengte det mest til å laste ned patches og cracks), nesten alle spillte cs :thumbdown: (85% eller noe eller kanskje mer), få gamere som logget seg på irc kannalen #digilab @ undernet, ubrukelig for å kontakte folk som ikke spilte cs for å planlegge å spille noe annet (burde vært en egen irc kannal for alle gamere som ønsket å spille noe annet enn cs, og gjøre det mulig å koordinere hva annet vi kunne spille), Techpoint sørga for å poste IP'er til BFV servere på prosjektoren (BRA! :D ), men veldig få fikk med seg det eller så var de ikke interresert eller hadde ikke spillet for vi var max 7-8 stk på BFV serverne :hrm:, eneste som nytta var å prikke folk på ryggen å spørre om de kunne tenke seg å spille noe annet med mange (ble litt tungvint).

Lenke til kommentar
Hei alle sammen her,
Jeg var crew på DigiLAB, og vil derfor gjerne komme med min tilbakemelding til dette partyet :green: Sånn vi så det fra crew-siden..

Da vi kom til hallen på onsdag 19.Mai kl 16.30 så det meste ut til å være klart når det gjaldt border og stoler..

Det som ikke var på plass var sceneopplegget, stands, cafe o.l.

Vårt ansvar var å legge ut all strøm samt ombygging av hovedtavlen for å tåle all strømmen.. Dette var nok også en av grunnene til at det kunne være kaldt til tider, fordi vi måtte koble vekk alt som hadde med varme å gjøre for å få nok strøm til deltakere..

trøm ut til alle bordene var ferdig i løpet av veldig kort tid, kobling av hovedtavlen gjenstod, dette ble påbegynt, og vi var ferdige en gang utpå natten, 3-4 tiden.

Så åpnet vi dørene på Torsdagen, gikk forsåvidt greit, med noe problemer da vi var avhengige av at internettlinjen fungerte pga inngangskortene.

Etter vi kom igang så gikk det meste greit, men endel rot oppsto da det flere plasser skulle være mer strøm en planlagt, men vi fikk lagt dette ut etterhvert, uten at dette ga problemer for deltakere.

Litt utpå kvelden begynte åpningsshowet, som egentlig var noe helt annet enn jeg hadde forventet meg, det var ett bra show, men hørte det hjemme på ett dataparty? Nytenkning kanskje? Jeg ble sittende på plassen min hvertfall og tittet opp litt innimellom..

Kunne til tider også være litt dårlig info, men hjalp seg etterhvert.

Vet ikke på hvilket tidspunkt musikken ble spillt, men til tider var det alt for høyt, det skal ikke være nødvendig å måtte skrive på msn/irc for å kommunisere med sidemannen..

Det var også endel rot med internett, men jeg var ikke så avhengig av det, så jeg overlevde det også..

Nettverket fungerte bra, backbonet som var en 8 porters gigabitswitch til 1000kr fungerte utmerket bra.. Og nesten 50% av trafikken på backbonet kom fra serverene som sto koblet i det, blandt annet DC-Hub'en på 2,77 TB..
Og gjennomsnittsload på bordswitcher var 30 mbit på uplinken, så det var stabilt og greit..

Strømmen fungerte også bra, ett par problemer som en sabotering av en kobling midt på gulvet, samt at ett skap visstnok hadde blitt koblet feil av noen førte til at det var ett par strømbrudd på noen få border..

ATM-Link leverte forøvrig to skap opp dit som forsynte ca 50% av deltakerene, dvs 6 av de 10 radene som var i den ene enden av hallen.. Disse hadde 100% oppetid.

Fikk med meg karaoken den siste natten, som jeg synes var det beste sceneshowet der, mye moro :laugh:
........................................................
Alt tatt i betraktning så gikk det veldig bra, så jeg synes både admins, crew og deltakere skal være fornøyd med årets party..

Men neste år ser jeg gjerne at admins sitter på samme nivå som resten av crew'et :)

Jeg ser allerede frem til neste års DigiLAB

Var såvidt jeg fikk med meg ca 475 deltakere og ca 40 i crew'et. Endret av Techpoint
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...