jrommen Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Hei Har 2 stk pc`er PC1, ringer opp Telenor ADSL, OS; Windows 2000 PC2, skal koble til internett via switch, OS; Windows XP PC`ene er koblet i nettverk via 3com switch, PC1 kobler til Internett via denne switchen også. PC`ene finner hverandre på nettverket, men internett funker ikke på PC2. På PC2 har jeg tatt en slags internet wizard, definert at den skal koble til internett via en annen pc på nettverket. Har ikke gjort noe lignende på PC1, ganske enkelt fordi jeg ikke finner noe lignende opplegg her i W2k. Har en følelse av at jeg skal definere at andre PC`er skal få lov til å koble til internett via denne, men jeg aner ikke hvordan. Kan noen hjelpe meg setter jeg utrolig pris på det.. Lenke til kommentar
jrommen Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 Har fått dette til før, men da var det XP på begge maskinene... Lenke til kommentar
jocke Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Sett opp en proxyserver på PC1, og definer at PC1 står som proxyserver i instillingene på PC2. Proxy Pro (meget god proxy jeg ble forelska i før eg fikk bredbånd.) Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Proxy er eti MEGET dårlig alternativ.... tenk på kor tungvindt det blir med spel, og f.eks program som ikkje støttar proxy. Ingen hokuspokus og dele internet på ei win2k maskin Lenke til kommentar
praut86 Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 (endret) Er ikke helt sikker på om det er dette du trenger, men hva med å bruke RasPppoe til å få begge på nett. http://www.raspppoe.com/ Endret 4. april 2004 av praut86 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå