keops_777 Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 (endret) Noen spørsmål til mer eller mindre erfarne eiere av T610/630 : 1. Kan man laste opp et tekstdokument (vanlig plain .txt) fra PC'n til mobilen, og så lese dette fra mobilen? Er det isåfall noen begrensning på størrelsen på dokumentet? (Kan man f.eks. å laste opp og lese en hel "bok" på 0.5MB?) 2. Mener å ha lest at det skal være diktafon - er det riktig? Isåfall: Hvordan er lydkvaliteten? Hvor stor plass tar et minutt med lydopptak / hvor mange minutter er det plass til i minnet (uten at du har fylt opp med spill/bilder naturligvis)? Kan man etterpå overføre lyden til PC for avspilling der? (Hvilket format?) Kan man også spille inn en telefonsamtale? 3. Når man leser e-mail, kan man selv velge akkurat hvor mye av mailen man vil overføre/lese (for å spare tid og penger)? Konkret eksempel: Iløpet av et par uker har Per og jeg sendt 50 mailer fram og tilbake der vi diskuterer en viktig sak. Vi har for (u)vane å ikke slette den opprinnelige mailen, men bare legge til nytt innlegg på toppen. Hver mail bygger ca 40 nye linjer, og tilsammen er da den siste mailen blitt på hele 2000 linjer (!) I den siste mailen har Per sendt med 3 vedlegg: - Et rent txt-dokument (1kB) - Et krympet bilde på 640x480 punkter (40kB) - Et orginalt digitalfoto på 3200x2400 punkter (4.000kB) Det jeg da ønsker å kunne gjøre er: - Lese kun de første 40 linjene av mailen. - Lese teksten i det lille txt-dokumentet - Se på det lille bildet Er det mulig å gjøre dette? Hvis ikke; hva er det som vil måtte gjøres annerledes enn jeg ønsker? 4. Kan man helt skru av skjermen for å spare strøm, eller må den alltid være "litt" på? Kan man f.eks. føre en (laaang) samtale med skjermen av? (Har lest at spesielt skjermen på T630 er ganske powerhungry..?) 5. Hvor mange linjer med tekst kan skjermen vise av gangen, og hvor mange tegn pr linje? Kan man velge tekststørrelse selv? - Keops "Juhu så gøy det er med smilies! Skulle ønske man kunne legge inn polyfoniske ringetoner i innleggene også..!" Endret 3. april 2004 av keops_777 Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 1. Nei. 2. Ja, dete r diktafon kvaliteten blir ikke allverdens men den går til enkle ting. 3. Forstod ikke helt spørsmålet, men jeg er ganske sikker på at man ikke kan ha vedlegg. 4. Nei. 5. Er ikke sikker, rundt 7 kan vel stemme. For meg ser det ut som om du heller kunne trengt en P800, eller en P900, de burde takle det meste av det du trenger. Blant annet det å åpne vedlegg og lignende. Og så har du jo masse program muligheter f.eks. slik at man kan åpne pdf dokumenter eller word og excel dokumenter Lenke til kommentar
Habla Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Enig med GtG. Det er nok ikke t610/t630 som er den riktig telefonen for deg. Går for p800/p900 eller noe annet tilsvarende. Habla Lenke til kommentar
keops_777 Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 Mange takk for greie svar! (Selv om svaret var "nei" på de fleste spørsmålene. ) Jeg -har- jo vurdert P800/900, men synes de foreløpig er for dyre. Et oppfølgingsspørsmål: 2. (Diktafon) a) Kunne man også ta opp telefon-samtaler? b) Kunne man overføre opptaket til PC etterpå? - Keops Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Vet hvertfall at man kan ta opp samtaler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå