maybritt Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Jeg har nå tatt en del hundre bilder med nikon coolpix 5400 og har hele tiden hatt problemer med å få bildene i fokus. For det meste bruker jeg Program-automatikk og de vanligste innstillingene for eksponering (matrix). Jeg er fra før vant til å ta bilder med nikon speilrefleks, og er så missfornøyd med resultatene med mitt nye kamera at jeg lurer på om det er noe galt med det... Noen som har erfaring med tilsvarende problemer med coolpix 5400? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Så vidt jeg kan huske, har ikke CP5400 fokushjelpelys. Det vil si at du i mørke omgivelser kan ha problemer med å stille fokus riktig. Prøv å still fokus manuelt, eller hjelp til med en lommelykt. Dette er så klart tungvint, og jeg håper Nikon etterhvert implementerer fokushjelpelys i alle sine nye kamera... de aller fleste nyere Nikon kamera har det så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 CP5400 har ikke hjelpelys til AF. Gå til MENU > FOCUS > AF Area Mode > Sett til OFF. Da får du en kjappere autofokus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå