aslettnes Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Har nettopp fått en DI-624+ som jeg hadde tenkt å bruke som AP. Tenkte å henge meg på ruteren til en kompis, han har en DI-624. Dette går fint med mitt nettverkskort i PC'en. Det som er problemet er at jeg ikke får noen internettforbindelse på PC'en min når jeg går gjennom min DI-624+, trodde det skulle være enkelt å sette opp ruteren som et AP. Er det noen som har tips? Lenke til kommentar
hans A Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Har du sjekket viktig melding hos dlink.no http://www.dlink.no/press/di624_plus.asp Lenke til kommentar
aslettnes Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 ja har seneste firmware 1.18. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Det som er problemet er at jeg ikke får noen internettforbindelse på PC'en min når jeg går gjennom min DI-624+, trodde det skulle være enkelt å sette opp ruteren som et AP. Skyldes nok at det finnes to dhcp-servere på samme subnet. Skru av dhcp-servern på DI-624+, så skal det fungere flott. Lenke til kommentar
aslettnes Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 skal prøve, men trenger jeg ikke dhcp serveren for å få ip adresse til pc'en og ip-telefonen fra telio? Lenke til kommentar
jocke Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 skal prøve, men trenger jeg ikke dhcp serveren for å få ip adresse til pc'en og ip-telefonen fra telio? La meg se om jeg har forstått det riktig. Du har tatt med deg ditt AP DI-624+ til en venn som har DI-624. Han surfer på nett via sin router, mens du vil gå via din. Eller? Hvis dette stemmer, skal du skru av dhcp-server i DI-624+, for DI-624 vil fremdeles stå som dhcp-server - og vil da også dele ut ip til de som kobler seg opp mot DI-624+. Du skjønner at nettverk krøller seg når to dhcp-servere opererer på samme nett - da disse vil "slost" om å få dele ut ip'en til en maskin som sender request på dhcp-ip. Lenke til kommentar
knut Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Jeg vet ikke helt hva du prøver på, men det virker som at du prøver å få DI-624+ til å ta inn signalene til naboens DI-624. Dette er ikke mulig med disse enhetene, da de må støtte bridging/repeating. Om det går en ledning mellom disse enhetene skal denne ledningen gå fra en LAN kontakt til en annen LAN kontakt. Husk å deaktivere DHCP tjeneren på den som ikke deler internettforbindelsen, og la enhetene ha en IP adresse i samme subnett, men selvfølgelig ikke den samme IP adressen. Lenke til kommentar
aslettnes Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 For å forklare dette litt nærmere: Vi er fire stykker som har gått ilag og deler på en bredbåndsforbindelse. Han som har bredbåndsforbindelsen på seg har en DI-624. Vi andre hadde trådløse nettverkskort. Dette gikk helt fint, helt til jeg bestilte telefon fra telio, da trengte jeg en nettverkskontakt til telefon adapteret. Siden jeg er ca 500 meter fra ruteren (DI-624) så har jeg en ekstern antenne på nettverkskortet. Da bestemte jeg meg å bruke en DI-624+ som aksesspunkt, den har jo fire porter innebygd. Håper dere nå skjønner problemstillinga mi. Har prøvd å slå av DHCP-serveren, men fremdeles ingen internett Lenke til kommentar
aslettnes Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 glemte å si at hjemme hos meg bruker jeg bare kabel mellom ruteren og pc'en.. Lenke til kommentar
knut Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 om du prøver å koble til DI-624 med DI-624+ vil dette ikke fungere. Du må ha en ethernet klient. for å få dette til å fungere. DI-624 støtter ikke bridging, slik at du ikke kan ha en enhet som støtter bridging. Merk at det er flere enheter som støtter bridging som også kan være ethernet klient Lenke til kommentar
aslettnes Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 Er det jeg prøver på ja.. Trodde at det jeg trengte var et aksesspunkt, og di-624+ er vel et AP? Lenke til kommentar
knut Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 DI-624+ er en trådløs gateway, det du trenger er et aksesspunkt eller trådløs gateway som har mulighet til å fungere som en ethernet klient. Eventuelt kjøpe en enhet som bare er en ethernet klient. D-Link sin DWL-2100AP har denne muligheten, Buffalo har noen rene ethernet klienter og et lite knippe med andre produsenter med tilsvarende funksjonalitet. Lenke til kommentar
aslettnes Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 får ringe MPX og høre om jeg kan returnere ruteren min da og erstatte den med en DWL-2100AP. Noen som vet om de tar retur? Må vel også ha en svitsj for å koble på både pc'en og ip-telefonen? Lenke til kommentar
knut Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Ja med DWL-2100AP trenger du en switch utenom for å få koblet på flere enheter. Noe jeg derimot er usikker på er om den støtter flere enheter på innsiden når den er i ethernet klient modus. Det er noen ethernet klient enheter som støtter dette, og andre som ikke gjør det. Jeg regner med at den klarer det, og skal teste dette iløpet av helgen på en lignende enhet jeg har inne til test for øyeblikket. Men om du skal bruke det som et aksesspunkt til trådløse klienter har du et annet problem når enheten er i ethernet klient modus fungerer den ikke som et aksesspunkt. Da bør enheten stå i repeater modus, men det kan ikke du gjøre pga hovedstasjonen ikke støtter bridging. Om enheten står i repeater modus støtter den også garantert flere klienter på innsiden. Lenke til kommentar
aslettnes Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 DWL-2000AP+ og DWL-2100AP+ skulle vel gå for det samme? Lenke til kommentar
aslettnes Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Har no kjøpt meg et DWL-2000AP+ Har prøvd å sette AP som klient, men får ikke noe internett på datamaskinen min. Noen tips? Må DI-624 settes opp på en spesiel måte? Sånn ser oppkoblingen min ut. Bredbåndsmodem -> DI-624 -> DWL-2000AP -> Svitsj -> PC og telio Lenke til kommentar
knut Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Du må sette den i ethernet klient modus, samt at ssid og nettverksinstillinger må stemme overens. Husk også at den ikke må ha en ip adresse som allerede finnes på nettverket. Lenke til kommentar
aslettnes Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 må ssid på di 624 og dwl2000 være samme? ip-adressa må vel ligge innenfor adresseområdet til dhcp serveren til di-624? Lenke til kommentar
knut Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Ja ssid og wep og kanal må være den samme. om du vil ha tilgang til 2000ap så må den ligge i samme ip området som subnettet du har. Lenke til kommentar
aslettnes Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Har prøvd, men klarer ikke pinge di-624 ruteren, internett fungerer ikke heller. Ser disse innstillingene greie ut? Innstillinger til AP IP Address 192.168.0.50 Subnet Mask 255.255.255.0 Gateway 192.168.0.1 På datamaskinen min IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.55 Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.0.50 DNS Servers . . . . . . . . . . . : 62.97.193.3 62.97.193.53 IP-adressa til di-624 er 192.168.0.1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå