Gå til innhold

Hjelp til å finne hardware til server.

Anbefalte innlegg

Hallo

Er tenkt å kjøpe meg en server som skal stå her i nettverket når jeg har spart opp nokk penger. Jeg har skjerm fra før og kabinett trenger dere ikke å tenke på for det har jeg også fra før av.

Trenger mye GB og da mener jeg mye. Mye lagringsplass er viktig, ram må det også være mye av og en passe bra cpu. Hovedkort må være stabilt og dette gjelder jo ram og cpu også! Trenger et bra nettverkskort også. Tastatur og mus trenger jeg også.

Nå får dere først og fremst finne et veldig bra og stabilt oppsett, så får prisen ta`s senere, altså jeg får senke på hardwaren senere visst det blir for dyrt ;)

Håper dere kan hjelpe meg her. Har ikke så mye peiling på hvilken hardware som trengs til en server.

Takker for svar på forhånd!

Mvh

Ostebu :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo

Er tenkt å kjøpe meg en server som skal stå her i nettverket når jeg har spart opp nokk penger. Jeg har skjerm fra før og kabinett trenger dere ikke å tenke på for det har jeg også fra før av.

Trenger mye GB og da mener jeg mye. Mye lagringsplass er viktig, ram må det også være mye av og en passe bra cpu. Hovedkort må være stabilt og dette gjelder jo ram og cpu også! Trenger et bra nettverkskort også. Tastatur og mus trenger jeg også.

Nå får dere først og fremst finne et veldig bra og stabilt oppsett, så får prisen ta`s senere, altså jeg får senke på hardwaren senere visst det blir for dyrt ;)

Håper dere kan hjelpe meg her. Har ikke så mye peiling på hvilken hardware som trengs til en server.

Takker for svar på forhånd!

Mvh

Ostebu :thumbup:

Hva slags server skal du bygge? Og hva skal den "serve"? Gi oss litt detaljer :)

Lenke til kommentar
Tror ikke jeg ville gått for noe dell server. Skal ha en jeg skal bygge selv.

Derfor lurte jeg på om dere kunne funnet noe til meg?

Les først post :green:

... og derfor må du gi litt flere opplysninger... forskjell på single Duron og Dual Opteron, men begge kan utgjøre ypperlige servere. En prisindikasjon er alltid fint å jobbe utifra.

Lenke til kommentar
Det er her snakk om en ren fil server med andre ord ?

Ja, det er vel det. Hvilke andre muligheter har jeg for en server? Kan noen forklare alle de forskjellige type servere vi har?

Mvh

Ostebu

Endret av OSTEBU
Lenke til kommentar

hva er vitsen med å kjøpe seg en server hvis du ikke vet hva du skal bruke den til og heller ikke har noen store planer for den.

det virker nesten som om du bare kjøper en server for å ha en server å skryte av?

Endret av Laibach
Lenke til kommentar

Ser ut som om du trenger en mer eller mindre standard maskin, med god lagringplass. Ingen vits å koste på seg noe ekstraordinært mye penger i nettopp dette. Har satt opp et greit forslag nedenfor.

HK:

Asus A7N8X-E Deluxe/GD, Socket A HK.

Har det du trenger, bla 2x10/100/1000 mb/s LAN.

Pris= 996,-

CPU:

AMD Athlon XP2500+ (Barton) m/ Orginal vifte

Pris = 793,-

Minne:

1024 MB DDR-400 RAM (2x512 MB)

Pris = 1830,-

3,5" Floppy Disk

Pris = 137,-

Mus/Tastatur

Keytronic PS-2 Tastatur & Mus (Optisk). Ingen vits å ha trådløst på en server, da det ofte forekommer signalforstyrrelser fra andre trådløse tastatur.

Pris = 218,-

Hardisker:

3x160 GB Samsung ATA-133 (IDE)

2x160 GB Samsung S-ATA-150 (S-ATA)

Totalt = 800.00 GB lagringsplass

Pris = 4901,-

NEC ND-2500 DVD + & - RW Brenner. Greit å ha i tilfelle av enkel backup.

Pris = 895,-

Sapphire Radeon 7000, 32 MB Skjermkort.

Pris = 269,-

TOTALT = 10040,- Kroner

--------------------------------------------------------------------------------------

Et enkelt og greit forslag i mine øyne med tanke på pris !!!

-z00l-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...