above Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Hallo Er tenkt å kjøpe meg en server som skal stå her i nettverket når jeg har spart opp nokk penger. Jeg har skjerm fra før og kabinett trenger dere ikke å tenke på for det har jeg også fra før av. Trenger mye GB og da mener jeg mye. Mye lagringsplass er viktig, ram må det også være mye av og en passe bra cpu. Hovedkort må være stabilt og dette gjelder jo ram og cpu også! Trenger et bra nettverkskort også. Tastatur og mus trenger jeg også. Nå får dere først og fremst finne et veldig bra og stabilt oppsett, så får prisen ta`s senere, altså jeg får senke på hardwaren senere visst det blir for dyrt Håper dere kan hjelpe meg her. Har ikke så mye peiling på hvilken hardware som trengs til en server. Takker for svar på forhånd! Mvh Ostebu Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Hallo Er tenkt å kjøpe meg en server som skal stå her i nettverket når jeg har spart opp nokk penger. Jeg har skjerm fra før og kabinett trenger dere ikke å tenke på for det har jeg også fra før av. Trenger mye GB og da mener jeg mye. Mye lagringsplass er viktig, ram må det også være mye av og en passe bra cpu. Hovedkort må være stabilt og dette gjelder jo ram og cpu også! Trenger et bra nettverkskort også. Tastatur og mus trenger jeg også. Nå får dere først og fremst finne et veldig bra og stabilt oppsett, så får prisen ta`s senere, altså jeg får senke på hardwaren senere visst det blir for dyrt Håper dere kan hjelpe meg her. Har ikke så mye peiling på hvilken hardware som trengs til en server. Takker for svar på forhånd! Mvh Ostebu Hva slags server skal du bygge? Og hva skal den "serve"? Gi oss litt detaljer Lenke til kommentar
above Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 En server med linux eller Windows 2003 server på, ikke ftp server. Kan du komme med forklaringer til alle slags servere? Skal ha den som deiling av alle slags ting. Og backup`s pc for alle pcène i nettverket Lenke til kommentar
PC-freak Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 skaff deg en ordentlig PSU og mange HardDisker!!! og 2 2way AMD dingser... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Hva med en NAS server fra Dell. http://www1.euro.dell.com/content/products...c=no&l=no&s=bsd Eller http://www1.euro.dell.com/content/products...c=no&l=no&s=bsd For dyrt kanskje ?? ......... Lenke til kommentar
above Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 Tror ikke jeg ville gått for noe dell server. Skal ha en jeg skal bygge selv. Derfor lurte jeg på om dere kunne funnet noe til meg? Les først post Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Tror ikke jeg ville gått for noe dell server. Skal ha en jeg skal bygge selv. Derfor lurte jeg på om dere kunne funnet noe til meg? Les først post ... og derfor må du gi litt flere opplysninger... forskjell på single Duron og Dual Opteron, men begge kan utgjøre ypperlige servere. En prisindikasjon er alltid fint å jobbe utifra. Lenke til kommentar
LordAndy Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Det er her snakk om en ren fil server med andre ord ? Lenke til kommentar
above Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 (endret) Det er her snakk om en ren fil server med andre ord ? Ja, det er vel det. Hvilke andre muligheter har jeg for en server? Kan noen forklare alle de forskjellige type servere vi har? Mvh Ostebu Endret 4. april 2004 av OSTEBU Lenke til kommentar
Laibach Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 (endret) hva er vitsen med å kjøpe seg en server hvis du ikke vet hva du skal bruke den til og heller ikke har noen store planer for den. det virker nesten som om du bare kjøper en server for å ha en server å skryte av? Endret 4. april 2004 av Laibach Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Kjøp deg den største HDD du finner. Du vil snart angre på at du ikke kjøpte større når du ikke har plass til flere Lenke til kommentar
z00l Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Ser ut som om du trenger en mer eller mindre standard maskin, med god lagringplass. Ingen vits å koste på seg noe ekstraordinært mye penger i nettopp dette. Har satt opp et greit forslag nedenfor. HK: Asus A7N8X-E Deluxe/GD, Socket A HK. Har det du trenger, bla 2x10/100/1000 mb/s LAN. Pris= 996,- CPU: AMD Athlon XP2500+ (Barton) m/ Orginal vifte Pris = 793,- Minne: 1024 MB DDR-400 RAM (2x512 MB) Pris = 1830,- 3,5" Floppy Disk Pris = 137,- Mus/Tastatur Keytronic PS-2 Tastatur & Mus (Optisk). Ingen vits å ha trådløst på en server, da det ofte forekommer signalforstyrrelser fra andre trådløse tastatur. Pris = 218,- Hardisker: 3x160 GB Samsung ATA-133 (IDE) 2x160 GB Samsung S-ATA-150 (S-ATA) Totalt = 800.00 GB lagringsplass Pris = 4901,- NEC ND-2500 DVD + & - RW Brenner. Greit å ha i tilfelle av enkel backup. Pris = 895,- Sapphire Radeon 7000, 32 MB Skjermkort. Pris = 269,- TOTALT = 10040,- Kroner -------------------------------------------------------------------------------------- Et enkelt og greit forslag i mine øyne med tanke på pris !!! -z00l- Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 (endret) du kan jo bruke så mangt til server, men siden du sier en pc med server hardware...: dual athlon mp er vel det beste alternativet; pris/ytelse. Endret 4. april 2004 av Stefanus Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 En maskin med RAID oppsett av diskene for sikkerhet ville iallefall jeg foretrukket hvis det er snakk om lagring/fil server. .... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå