Gå til innhold

Mulig å få et 9800 XT til 0db(a) ?


Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det som lager mest støy i maskina mi pr. dags dato er jo faktisk diskene mine..

samme her... har 9 vifter i kabbinettet mitt styrt av ein Sunbeam Rhoebus og det eineste eg hører er ein Hitachi disk som står og brummer... og prossessor-kjøleren da :p thermaltake Volcano 11 :cool:

Lenke til kommentar
Hvor må du ha den på 0dB uansett da? Altså, tilogmed 10dB er jo langt under høregrensen vår! :scared:

 

Kjøp en Heatpipe med en skikkelig stillegående vifte så er det lydløst for mennesker uansett da:)

Joa, det er nesten umulig for meg å høre PSU`en min på 17dba med mindre jeg legger øret mot den.

 

Derfor lurte jeg på om jeg kunne ta den skjermkort-kjøleribba som er nevnt lenger opp å kline på skjermkortet.

 

Deretter kline på 2 stk 80x80 stillegående vifter i alluminium med noe termetisk lim.

Lenke til kommentar
det som lager mest støy i maskina mi pr. dags dato er jo faktisk diskene mine..

jeg skjønner ikke det med lyd fra harddiskene

 

jeg har 4 disker som suser å går men jeg hører dem ikke...

 

hvorav 1 av dem er SCSI også

 

men det jeg hører er kabinet viftene og CPU vifta...

 

jeg vet ikke hva dere mener med stille gående heller for min pc er på 65 db

 

jeg syntes det er ganske stille da, men når alt er på fult FY F**N da bråker det..

Lenke til kommentar

the animal - hvordan lyd oppfattes er veldig subjektivt. Og hvis du synes 65dB er stilegående da tror jeg ikke at dine meninger vil ære så veeeeldig stort vektlagt kan du si :p

 

Men - Thomas - nå kan det jo være at siden PSUet ditt går på 17dB, at når du legger til to til vifer så vil det totalte støynivået stige til over "høregrensen". Men det vil uansett ikke være spesielt mye over 20dB uansett i det tilfellet, og du vil fremdeles få en nesten fullstendig stillegående maskin. Iallefall stille nok til at du ikke kommer tl å bry deg med det :) (Med mindre du har HDDer som bråker da :/)

Lenke til kommentar
the animal - hvordan lyd oppfattes er veldig subjektivt. Og hvis du synes 65dB er stilegående da tror jeg ikke at dine meninger vil ære så veeeeldig stort vektlagt kan du si :p

jeg er litt tunghørt å da så jeg hører ikke så jævlig bra!!!

 

men jeg syntes det er en akseptabel støynivå til min hørsel, men andre kan klage på det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...