Gå til innhold

hva skal jeg gjøre med min gamle pc?


monstar

Anbefalte innlegg

hvordan cpu, ram  psu osv. er det på den pc?

Lærer ikke folk norsk på skolen lenger? :cry:

 

Jeg mener at du kan gi PC-en til en skole eller til et godt formål.

"Gi den til et godt formål?" Jeg ville heller knust den da. La fyren ha det litt morro... knuse den eller bruke den.

 

Jeg ville brukt den til en fil server på nettverke eller kansje hat ftp-server på den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei ærlig talt! Knuse en fullt brukbar PC? Jeg hadde en haug med gamle deler liggende, som jeg satte sammen til kontor-PC til mine foreldre. Grei nok for dem. P3 450 @ 568.

 

Foreslår at du enten:

 

1) Overklokker den så langt den går.

2) Setter den opp som filserver.

3) Bruker den som filmboks i stuen.

4) Bruker den som MP3-jukebox til fest. Gjestene kan enkelt og greit velge musikk selv! Ikke mere kluss med CD-skifting.

5) Bruker den som mailserver, ftp-server, eller noe annet i samme linje.

6) Gir den bort, evt selger den for en billig penge.

 

IKKE ødelegg den! Skru den fra hverandre og selg delene hver for seg på bruktmarkedet. Kan nesten garantere at du i alle fall vil få noen hundre kr for den.

 

Evt kan du gi den bort til et veldedig formål, selge den på auksjon, bruke den som premie i speiderens 17-mai lotteri, whatever. Men knuse den? Ikke gjør det, er du snill.

 

EDIT: Skirveleif

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
nå har jeg klart å ødelegge strømforyningen! :realmad: jeg eksperimenterte for mye med den :roll: nå må jeg kjøpe ny vist jeg skal bruke den  :realmad: jeg gidder ikke kjøpe en til 400 så jeg lurte på om noen solgte en billig 200-250 watts strømforsyning?

Hva var det du eksperimenterte med da?

 

Edit: Skrive leif

Endret av Kalle88
Lenke til kommentar
Jeg mener at du kan gi PC-en til en skole eller til et godt formål.

har ikke skolen trege pc`er fra før?? :thumbdown:

Tydelig at du ikke har så mye erfaring innen det.

På vår skole har vi maskiner med kun 166 MHz og 200 MHz. Alle de datamaskinene kjører Windows 2000.

Tror ikke du DET blir treigt?

Lenke til kommentar

stromforsyning2.JPG

jeg skiftet på mengden volt den skulle gi å da kortsluttet pcen :p

jeg har skjettet om sikringen var gått og det var den ikke, for sikkerhets skyld skiftet jeg, men pcen startet fortsatt ikke :realmad:. jeg skiftet på mengden volt den skulle gi tilbake til 230 men fortsatt så startet den ikke

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke øve litt basic casemodding på den?

Vinduer,leds,grill,borring og saging osv :devil:

Evt kan du også bruke den til og lære deg om overklokking eller lignende,,

 

Hvis ikke noe av dette frister,synes jeg det moviebox forslaget var morsomt.

 

Edit:earndei:Har dere så raske pcer på skolen deres?`

Heldiggriser,vi sitter på p1 100mhz kjører også windows 2000 ;)

Endret av 3dme
Lenke til kommentar
jeg skiftet på mengden volt den skulle gi å da kortsluttet pcen :p

jeg har skjettet om sikringen var gått og det var den ikke, for sikkerhets skyld skiftet jeg, men pcen startet fortsatt ikke :realmad:. jeg skiftet på mengden volt den skulle gi tilbake til 230 men fortsatt så startet den ikke

Du, det derre der kalles ikke "eksperimentering"! :dontgetit: Det kalles "henrettelse av PC". :nei:

Lenke til kommentar
Trur det er en del pcer som er blitt drept på den måten :whistle: . Trur ikke det er så mye å ta vare på da. Kansje cd-rom, disketstasjon og hardiskm men det har du vel ikke bruk for siden det var en så gamel pc.

funker den ikke vist jeg skifter psu heller? :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...