Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Online spill lagger med router innkoblet

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en 3Com 11b trådløs router siden jeg og har kjøpt en Tundra 1557 :thumbup: Det som jeg har funnet ut nå er at når jeg spiller f.eks Call of Dutyog Battlefield online så lagger det som bare det, det er rett og slett blitt umulig å spille online. I går så koblet jeg vekk routeren og prøvde direkte gjennom modemet(ADSL 720/128 Tiscali) da gikk det som før, glimrende. Jeg har testet hastigheten med router innkoblet med speedometeret på IT-Avisen og der har jeg riktig hastighet, både med og uten router. Er det noen som har vært borti lignende, eller har du løsningen så blir jeg veldig glad for svar. :thumbs:

Har XP Pro SP2, XP Barton2500, 1GB 2700 Ram, nok HD plass.

Routeren er satt opp uten kryptering, og det er kabel fra denne PC til router ikke trådløst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til forumet!

Trådløst er ikke helt stabilt, samt at det er tregt. (11mbps = rundt 1mbps i virkeligheten). Gaming og filoverføring på trådløst = baaad.

Enten bør du oppgradere til 54mpbs trådløst, eller bare kjøre kabel (det siste er nok det enkleste og beste).

Endret av jallakim
Lenke til kommentar
Velkommen til forumet!

Trådløst er ikke helt stabilt, samt at det er tregt. (11mbps = rundt 1mbps i virkeligheten). Gaming og filoverføring på trådløst = baaad.

Enten bør du oppgradere til 54mpbs trådløst, eller bare kjøre kabel (det siste er nok det enkleste og beste).

Disse påstandene dine om trådløst stemmer overhodet ikke bare for å si det slik :no:

11 mbits trådløs tilsvarer 5-7 mbit, hastigheten går selvsagt ned om signalet blir dårlig. Å spille via trådløst nettverk har jeg heller ikke opplevd som noe problem... får kanskje 1-10 ms mer ping. Jeg har selv 4 trådløssoner i nettverket mitt i tillegg til de utallige jeg har satt opp hos kompiser, så ikke kom her og si at jeg ikke har erfaring med trådløst :D

Tilbake til trådstarter:

Har du sjekke konfigurasjonen din ?

Jeg regner med du vet at du ikke skal bruke oppringing på pcen når du bruker router ?

Sjekket kabler ?

Endret av Yoshy
Lenke til kommentar

En bekjent av meg har også 3Com wlan, og han sliter med at nøyaktig hvert minutt kommer det ca 1-2 sek lagg. Unødvendig å påpeke at f.eks. FPS spill online blir uspillbart. Oppgradering av firmware kortet ned litt på lagg-tiden, men fjernet den ikke. Tror det var 3 sek før oppgradering.

Lenke til kommentar
En bekjent av meg har også 3Com wlan, og han sliter med at nøyaktig hvert minutt kommer det ca 1-2 sek lagg. Unødvendig å påpeke at f.eks. FPS spill online blir uspillbart.

Dette høres ut som det ligner, kan stemme at det tar ca.1min før det begynner, men etter det minuttet er det helt håpløst, da kommer laggingen oftere :thumbdown: Dette er forferdelig irriterende, like før routeren gikk i veggen sist gang jeg prøvde å spille :angry:

Lenke til kommentar

Nå har jeg oppgradert til siste firmware, og driver. Jeg vet at jeg ikke skal bruke oppringning med Tiscali. Nå har jeg testet Call of Duty igjen, stod helt i ro rørte ingenting, etter ca.1min kom det: Connection Interrupted!! så forsvant det etter 2-3sek, så kom det igjen med ujevne mellomrom. Hel&¤#@* :scared:

Er det noen som bruker kabel til en trådløs router som ikke opplever noen problemer med online spilling? Hvilket merke bruker dere?

Eller er det noen av dere som har samme router som ikke opplever dette?

Lenke til kommentar
jeg har akkurat det samme probet, men jeg har 54mb/s og tele2 1024/256, men allikevel funker det ikke...
re det slik at når du skal joine en server så funker det ikke, men det står at den har 2000 latency??? :mad: jævlig irriterende. når jeg først får joinet en server kommer det connection prob. etter kort tid...

hvis du får fikset dette, lag et nytt innlegg med løsningen så vi anre også kan ha nytte av det :yes: Endret av general nesehår
Lenke til kommentar
,04/04/2004 : 21:50] Nå har jeg oppgradert til siste firmware, og driver. Jeg vet at jeg ikke skal bruke oppringning med Tiscali. Nå har jeg testet Call of Duty igjen, stod helt i ro rørte ingenting, etter ca.1min kom det: Connection Interrupted!! så forsvant det etter 2-3sek, så kom det igjen med ujevne mellomrom. Hel&¤#@* :scared:

Er det noen som bruker kabel til en trådløs router som ikke opplever noen problemer med online spilling? Hvilket merke bruker dere?

Eller er det noen av dere som har samme router som ikke opplever dette?

Bruker en Asus WL-500G. Og det går online-spillinge smertefritt! Både med kabel og over trådløst.

Men opplever at pingen kan bli litt høy hvis man bruker Virtual DMZ\Virtual Server på routerenen, men ikke mye. Har ikke testet om nyeste firmware fikser på dette.

Og til deg jallakim:

Bruker 11Mbit trådløst her, og det er ingen lagg, og større filoverføringer ligger på 5-6Mbit.

Endret av Gromle
Lenke til kommentar

Prøv å pinge en host kontinuerlig, og se om du får høy RTT og når denne inntreffer. Tror du bruker -c opsjonen i MS Windows ping fra cmd.exe for å få den til å pinge kontinuerlig. ping /? forteller deg nok mer. På denne måten får du sett om problemet kun er i Call of Duty, eller om det er tilstede alltid.

Lenke til kommentar

Nå har jeg kontaktet 3Com support, der fikk jeg beskjed om at det er software'n i routeren som er for dårlig(Firmware) og at de ikke vet om de skal oppgradere firmwaren på denne routeren(11b) Han anbefalt meg å bytte den inn i en 3Com 11g, da denne ikke skulle ha disse problemene. Men nå er jeg ikke sikker da den ene posten her er fra en som har en 11g med samme problemet.

Nå har jeg sjekket litt rundt på nettet om trådløse routere, f.eks Linksys 54Mbit Trådløst Aksesspunkt/Gateway 128bit-WEP. Denne routeren har fått veldig bra kritikker rundt omkring, det de ikke tester er online gaming. I U.S kom det nylig ut en versjon 2.0 av denne routeren med bedre Firmware og kjappere CPU pga at en kan få problemer med f.eks online gaming der store mengder data må strømme gjennom routeren.

Har nå sendt en forespørsel til MPX om den linksys utgaven de selger er en 2.0versjon, kjøper da muligens denne.

Må også nevne at etter jeg snakket med 3com, så ringte jeg PS-Data og fortalte om situasjonen. Jeg skulle bare sende routeren tilbake og pengene blir satt inn på konto :thumbs: Takk til PS-Data!!

Lenke til kommentar

Er også sugen på denne:ASUS SpaceLink WL-500G Siden den også er testet og godkjent her på forumet, fikk jo bra test på ItPro også. Liker at den har innebygd printerserver.

Er det kun Mshop som har denne routeren? Eneste nettbutikken som kom opp i prisguiden, til kr.1170,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...