Gå til innhold

Har et ti 4200 kort. Spiller battlefield, lagger..

zenzor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Venter jeg også, mitt system hakker også.

Eller det hakker når jeg snur meg brått, eller går fort stil siden.

Spec's Amd Duron 1,6@2,5, 512 Dual Pc3200,Geforce3 Ti200 250@580.

Selv på low hakker det.

FarCry funker fint,håper på patch.

Og A64 system med R9800Pro etter komfirmasjonen :)

Forresten er BVF mere krevende enn Farcry?

Edit: Ikke bruk de nyeste driverne til Nvidia, på Geforce 3/4 kort, bruk heller 44.03.

Merket stor forksjell på de kortene jeg testet dette med hvertfall.

Hvert et forsøk.

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar
QUOTE ([sVG)

Pacman,04/04/2004 : 04:07] Eg har et geforce 2 GTS skjermkort, og det hakker.... 

Kjøpte radeon 9800 Pro - og fortsatt det samme.....   

BFV bruker Ram.. MASSE RAM .... Det er det beste du kan kjøpe.. Og helst rask ram, type 3200 passer fint.... Ville sagt av 1024 er min for bfv

Hakkin - dersom du svinger til siden, og den hopper over en del bilder, da hakker det. Dette skyldes hardware.

Laggin - dersom du svinger til siden, og den plutselig hopper litt tilbake er det lagg. Dette skyldes båndbredde hos deg/serveren 

hmm... du har sikkert masse bug i windowsen din du!

broren min har gefeforce 4 mx 2 ghz intel pentium 4, 256 mb og optimalisert system da! det lager ikke noen ting på den pc hans.

Stillig spill det men jeg gamer only cs 

hmm.. hvis du tar og formater pcen og tar og insalter windows xp sp1, og tar windows update og instaler de nyeste skjermkort driveren og dircet 9 så får du nok bedre ytesle tror jeg !

det kan jo hende du har får dårlig prossesor? eller hovedkort ?

Dette innlegget har blitt redigert av Aadna, 04/04/2004 : 04:24

Oppgraderte til xp2800+, nytt hk, 512 ddr 3200, 200gb 8mb/7200, 9800 Pro, formatert hd, la inn xp pro sp1, alle win update, siste drivere til alt og deretter bfv.

Med andre ord, kun windows og bfv på maskina... hakk.....hakk.....hakk......hakk

Tror eg prøvde 3.7 3.9 4.1 4.2 og omega drivere, men funket fortsatt dårlig.

Lå på ca 15-20 fps med instillingene på 800x600 og alt på min.

Så eg slo meg til ro med at det er kun en patch fra EA som kan få 9800-serien til å fungere i bfv.

PS (Siden eg oppgradert stort sett kun for å spille bfv, så sendte eg hele greia tilbake til komplett... :devil: )

Lenke til kommentar

Hei , Enig med nikkor ....

Har selv a7n8x 2.0 xp2500@3200 1024 pc3200ram dual512.

Geforce4 ti4200 med kun xp og bf installert.

Har 12 prosesser i windows sammen med bfvietnam.

Min max fps er rundt 120 ved video på medium settings og 800x600.

Lenke til kommentar
pronoob

QUOTE (SlinkeY @ 03/04/2004 : 20:37)

Forresten så forekommer lagging pga dårlig båndbredde på nettverk / internett.

Om du har for dårlig skjermkort så HAKKER det! 

På norsk ja men på engelsk er det det samme og siden lag er engelsk så burde du tenke deg litt om 

lag, engelsk --> norsk = forsinkelse, som kommer etter, etternøler

altså noe som kommer, men kommer for sent. Dette ser du gjerne når du har høy ping, og folk plutselig stopper op for senere å bevege seg noe ! raskt, og kanskje du etterpå oppnår bedre kontakt og laggen forsvinner......

Hakking_

Da snakker vi altså ikke om noe som aldri kommer (noe som skjer når det hakker, da er det signaler som vi aldri får sett)

Lenke til kommentar

Sier ikke at det er feil _men_ lag brukes av _MANGE_ inkludert engelsk talende (hvor ordet kommer fra) som _BÅDE_ hakking og lag , og hvis du da skal oversette det praktisk og ikke ordrett så er det ingen grunn til å klage på ordbruken!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Venter jeg også, mitt system hakker også.

Eller det hakker når jeg snur meg brått, eller går fort stil siden.

Spec's Amd Duron 1,6@2,5, 512 Dual Pc3200,Geforce3 Ti200 250@580.

Selv på low hakker det.

FarCry funker fint,håper på patch.

Og A64 system med R9800Pro etter komfirmasjonen :)

Forresten er BVF mere krevende enn Farcry?

Edit: Ikke bruk de nyeste driverne til Nvidia, på Geforce 3/4 kort, bruk heller 44.03.

Merket stor forksjell på de kortene jeg testet dette med hvertfall.

Hvert et forsøk.

det skjer hos meg og...

Det er fordi vi "bare" har 512mb ram og da loader spillet texture på det "virtuelle" minnet altså hardisken når du ser deg rundt.

Etter at du har løpt litt rundt og loada all texture så virker spillet hakkefritt.

Jeg har bestillt 1024mb ram (corsair twinx1024 pc 3200LL) og forventer at mye av laggen forsvinner.

Jeg har også R9800pro og det er visst litt konflikt der :(

venter på patchen

da skal det gå smertefritt ;)

Lenke til kommentar
husk å patche spelet

Det har vel ikke kommet en patch enda?

Snakker du om den såkalte lagfixen så fungerer den for ytterst få.

Den fungerte litt for meg... Men fremdeles hakker det når det er mange boter på skjermen. Specs i profil, kom gjerne med tips til hva jeg kan gjøre! ;)

Det er fordi vi "bare" har 512mb ram og da loader spillet texture på det "virtuelle" minnet altså hardisken når du ser deg rundt.

Etter at du har løpt litt rundt og loada all texture så virker spillet hakkefritt.

Må bare få si at dette nok skyldes dårlig koding/programmering. BF:V er ikke så flott, Far Cry fungerer f.eks. konge hos meg.

Ellers kunne de vel lagt til en option der du kunne stille ned på texture quality i patch 1,01? :yes:

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...