Svendsen Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 med min versjon blir det sortert og med punktum på riktige steder Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 med min versjon blir det sortert og med punktum på riktige steder takk la bare inn $dato = date("Y-m-d H:i:s"); like etter koden som henter alle rekkene. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 hmm, jeg legger merke til en ting, though. jeg får dato og tid på riktig format, men tiden og datoen som vises er den som er nå uansett når innlegget ble postet. link om noen vil se : http://predicted.net/php/form/view.php Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 hmm, jeg legger merke til en ting, though. jeg får dato og tid på riktig format, men tiden og datoen som vises er den som er nå uansett når innlegget ble postet. link om noen vil se : http://predicted.net/php/form/view.php ja det sier seg selv det..... med date() vil du altid få dato/tid NÅ og siden du gjør dette etter at du har henta ut så vil du forandre innholdet i $dato som du har hentet fra db hvis du poster hele koden både innlegging og ut henting blir det lettere Du gir deg ikke da og det er : Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 (endret) okei, form.php som behandler infoen fra skjemaet: <?php // SQL database Variables $hostname="xxx"; $user="xxx"; $pass="xxx"; $dbase="predict_artikkel"; $connection = mysql_connect("$hostname" , "$user" , "$pass"); $db = mysql_select_db($dbase , $connection); // This is form.php $q="INSERT into gjestebok (navn,hjemmeside,boplass,dato,melding,kjonn) VALUES ('$navn','$hjemmeside','$boplass', now(),'$melding','$kjonn')"; $result= mysql_query($q, $connection) or die ("Could not execute query : $q." . mysql_error()); if ($result) { echo "Takk, $navn.Ditt innlegg er lagret."; } ?> så har vi view.php som viser hva som er i gjesteboken <?php // SQL database Variables $hostname="xxx"; $user="xxx"; $pass="xxx"; $dbase="predict_artikkel"; $connection = mysql_connect("$hostname" , "$user" , "$pass"); $db = mysql_select_db($dbase , $connection); // View Guestbook $q="SELECT * from gjestebok order by dato desc"; $result= mysql_query($q, $connection) or die ("Could not execute query : $q." . mysql_error()); while ($row=mysql_fetch_array($result)) { $navn=$row["navn"]; $hjemmeside=$row["hjemmeside"]; $boplass=$row["boplass"]; $dato=$row["dato"]; $melding=$row["melding"]; $kjonn=$row["kjonn"]; $id=$row["id"]; $dato = date("Y-m-d H:i:s"); echo "postet av : $navn",", $dato", "<br>Hjemmeside : <a href=http://$hjemmeside>$hjemmeside</a><br>"; echo "boplass :$boplass <br>"; //echo "Dato : $dato<br>"; echo "<strong>melding :</strong> $melding<br>"; echo "kjønn : $kjonn<hr>"; } ?> eidt: sånn ser databasen ut Endret 4. april 2004 av Smidt Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 dette ville jeg gjort: I db: gjøre om dato til date/time form.php $dato = date("Y-m-d H:i:s"); $q="INSERT into gjestebok (navn,hjemmeside,boplass,dato,melding,kjonn) VALUES ('$navn','$hjemmeside','$boplass','$dato','$melding','$kjonn')"; i view.php så tar du bort $dato = date("Y-m-d H:i:s"); regner med at det skal bli bra Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 (endret) takk takk funket, om du vil se: http://www.predicted.net/php/form/ nok en gang takk edit: vil det være mye styr å legge til en rad for ip, alstå hvor ip'en til den som skriver i gjesteboken logges? Endret 4. april 2004 av Smidt Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 (endret) og nei da legg til en som heter ip i db legg til den på slutten av tabellen din. (jeg brukte faktisk text der, men init bør vel funke ) hente ip blir: $ip=$REMOTE_ADDR; ps: bare hyggelig å kunne hjlpe Endret 4. april 2004 av Svendsen Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 sånn at form.php blir slik? <?php // SQL database Variables $hostname="xxx"; $user="xxx"; $pass="xxx"; $dbase="predict_artikkel"; $connection = mysql_connect("$hostname" , "$user" , "$pass"); $db = mysql_select_db($dbase , $connection); // This is form.php $dato = date("Y-m-d H:i:s"); $ip=$REMOTE_ADDR; $q="INSERT into gjestebok (navn,hjemmeside,boplass,dato,melding,kjonn,ip) VALUES ('$navn','$hjemmeside','$boplass','$dato','$melding','$kjonn','$ip')"; $result= mysql_query($q, $connection) or die ("Could not execute query : $q." . mysql_error()); if ($result) { echo "Takk, $navn.Ditt innlegg er lagret."; } ?> og db'en blir sånn Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 ja bra du tok det selv, betyr at du har lært noe, derfor jeg ikke ga deg svaret med engang.... blir så kjedlig å bare gi det.... ( ufff hørtes blærete ut ) Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 hmm, merkelig, jeg får ip'en til 80 hele tide. det er jo riktig begynnelse, men hvor er resten av ip'en? Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 (endret) http://stianweb.com/test/ip.php <?php $ip=$REMOTE_ADDR; echo $ip; ?> så det skal funke. prøv å ta bort lengden på feltet i db BIG EDIT: du få jo seff ha den som text /small text for det er jo punktum der, så det kommer ut som tekst ikke tall dumme meg Endret 4. april 2004 av Svendsen Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 funket nå, jeg burde seff ha tenkt på det jeg og.. forandrer ip'ene seg ofte eller er det lett å spore opp evt. missbrukere? Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 funket nå, jeg burde seff ha tenkt på det jeg og..forandrer ip'ene seg ofte eller er det lett å spore opp evt. missbrukere? har faktisk logget ip og dato og meldt fra til abuse med hell. De logger jo seff noen fager bakover hvem kunde som har hvem ip. Bare pass på å ha en fra f.a.q eller regel for bruk der du informerer om at misbruk vil bli meldt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå